کد خبر 6247
۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

حسین‌زهی:

گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره حادثه آبادان تا ۲ هفته آینده آماده می‌شود

گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره حادثه آبادان تا ۲ هفته آینده آماده می‌شود

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به سفر روز گذشته تیم اعزامی این کمیسیون به محل حادثه متروپل آبادان، گفت: گزارش نظارتی کمیسیون، تا ۲ هفته آینده تکمیل و در صحن مجلس قرائت می‌شود.

به گزارش نمایندگان ما، اسماعیل حسین‌زهی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ‌ با اشاره به سفر روز گذشته خود و جمعی از اعضای کمیسیون عمران مجلس به شهرستان آبادان و حضور در محل حادثه متروپل، اظهار داشت:‌ با توجه به مأموریتی که رئیس مجلس به کمیسیون عمران محول کرده، برای بررسی ابعاد حادثه و نیز عرض تسلیت به مردم قهرمان آبادان به محل حادثه رفتیم.

وی ادامه داد: آنچه در بررسی‌ها به دست آمد، نشان می‌دهد که برای امدادرسانی تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌های مختلف امدادی و خدمات‌رسان برقرار است و در رأس‌ آنها وزیر محترم کشور در صحنه حضور دارد و عملیات امدادرسانی را فرماندهی می‌کند.

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ گروه‌های مختلف مردمی هم به طور داوطلبانه برای کمک به امدادرسانی در صحنه حضور دارند، اما با توجه به خطر ریزش باقیمانده برج، تصمیم گرفته شده است که گروه‌های مردمی از صحنه خارج شوند تا خطری آنها را تهدید نکند و امکان امدادرسانی بهتر فراهم شود، چون هر لحظه امکان ریزش بخش دیگر این برج دوقلو وجود دارد.

حسین‌زهی با بیان اینکه نیروهای نظامی از جمله سپاه و ناجا نیز در صحنه حضور دارند، اظهار داشت:‌ روز گذشته جلساتی خوبی با حضور تیم اعزامی مجلس با راه و شهرسازی و نظام مهندسی استان برگزار شد تا نظرات کارشناسی خود را درباره علت حادثه و ابعاد مختلف فنی آن به ما ارائه دهند؛ همچنین جلسه مفصلی هم با حضور وزیر کشور و ستاد مدیریت بحران استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران با ارسال تجهیزات آتش‌نشانی و نظام‌ مهندسی خوزستان با نصب دوربین‌های فنی لیزری در محل، به دنبال امدادرسانی اصولی و جلوگیری از حوادث احتمالی بعدی هستند، خاطرنشان کرد: در محل این برج، ۴۵ هزار مترمربع سازه وجود داشته که کمتر از ۱۰ هزار مترمربع آن تخریب شده، لذا هر لحظه امکان ریزش مابقی سازه وجود دارد، بنابراین امدادرسانی بسیار در شرایط حساسی قرار دارد و باید با دقت و سرعت انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد:‌ در حال جمع‌بندی گزارش اولیه هستیم تا مشخص شود که قصور و تقصیر از جانب چه کسانی بوده و تلاش می‌کنیم طی دو هفته آینده و با تکمیل اطلاعات و دریافت گزارش‌ دستگاه‌های اجرایی، گزارش نظارتی خود را آماده و در صحن مجلس قرائت کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 6247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =