کد خبر 6268
۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴

مختار:

گزارشی از وقوع و نحوه آواربرداری حادثه متروپل برای معرفی متخلفان به قوه قضاییه

گزارشی از وقوع و نحوه آواربرداری حادثه متروپل برای معرفی متخلفان به قوه قضاییه

نماینده مردم آبادان در مجلس، گفت: در مورد وقوع حادثه متروپل و نحوه اجرای عملیات آواربرداری با استناد به اطلاعات ارائه شده و بررسی‌های دقیق کارشناسان گزارشی را برای ارائه به رییس مجلس شورای اسلامی تهیه خواهیم کرد و اسامی متخلفان را نیز هم به مردم و هم دستگاه قضایی اعلام خواهیم کرد.

به گزارش نمایندگان ما، جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی،  در تشریح آخرین وضعیت آواربرداری از ساختمان متروپل، گفت: این عملیات در شرایط کنونی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده چرا که مهمترین هدف کنونی امدادرسانی و نجات افراد به نحو مطلوب و در کوتاهترین زمان ممکن است که در این راستا بهترین تجهیزات از سراسر کشور به این منطقه انتقال داده شده است.

هر لحظه امکان ریزش مجدد باقی‌مانده بنای متروپل وجود دارد

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته به علت ناپایدار بودن سازه ساختمان این امکان وجود دارد که هر لحظه مجدد شاهد ریزش باشیم به همین دلیل این منطقه به طور کامل تخلیه شده و عملیات آواربرداری به طور دقیق و با حضور کارشناسان و متخصصان زبده در حال اجرا است.

وی با اشاره به حضور مستمر وزیر کشور در این منطقه به منظور نظارت بر اجرای صحیح عملیات آواربرداری، تصریح کرد: آمار و اطلاعات مربوط به تعداد جان باختگان و وضعیت افراد محبوس در این ساختمان توسط وزیر کشور از طریق رسانه ملی در سطح عمومی اعلام می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: به دنبال ماموریت رییس مجلس شورای اسلامی از روز پنجشنبه رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس برای بازدید میدانی وارد این منطقه شده و جلساتی هم پیرامون بررسی جزییات اجرای این عملیات در ستاد مدیریت بحران و سازمان نظام مهندسی آبادان با حضور وزیر کشور، استاندار و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد اما به دلیل تناقضی که در گزارش‌های ارائه شده وجود دارد نمی‌توان با سرعت به جمع‌بندی پرداخت و نیاز است که این گزارش‌ها با هم تطبیق داده شده و مورد راستی‌آزمایی قرار گیرند. ضمن اینکه سه نفر از شهرداران کنونی و اسبق شهرداری و روی هم رفته ۱۳ نفر از مسئولان مربوطه با دستور مراجع قضایی در بازداشت هستند بنابراین تنها در این جلسات معاون مالی و اداری و معاون شهرسازی شهرداری حضور داشتند به همین دلیل تاکنون اطلاعات مطلوبی که کمک‌کننده باشد از سوی مسئولان شهرداری آبادان ارائه نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم،  یادآور شد: بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان نظام مهندسی طرح اولیه احداث این بنا در سال ۹۵ برای ساخت ۵ طبقه تجاری ارائه شده بود سپس در سال ۹۶ درخواستی مبنی بر افزایش طبقات این بنا تا ۹ طبقه ارائه شده بود ضمن اینکه مالکان این ساختمان حاضر به ارائه توضیحات پیرامون وضعیت سازه‌های طراحی شده برای این بنا نشده بودند در نهایت طبق قانون وزارت راه و شهرسازی یک شرکتی را از اصفهان به عنوان مشاور معرفی می‌کنند که این نقشه را تایید کرده و بر مبنای آن پروانه ساخت متروپل صادر می‌شود. از سوی دیگر ناظر سازمان نظام مهندسی بعد از بررسی این طرح طی نامه‌ای نسبت به ضرورت توقف این پروژه به شهرداری آبادان اخطار داده بود به همین دلیل شهرداری متهم اصلی در این خصوص شناخته شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما قطعا در مورد وقوع این حادثه و نحوه اجرای عملیات آواربرداری با استناد به اطلاعات ارائه شده و بررسی‌های دقیق کارشناسان گزارشی را جهت ارائه به رییس مجلس شورای اسلامی تهیه خواهیم کرد و اسامی متخلفان را نیز هم به مردم و هم دستگاه قضایی اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد خبر 6268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =