کد خبر 6270
۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

میرتاج‌الدینی:

دیوان محاسبات در مدیریت جدید متحول و چابک شده/ دیوان برنامه‌ریزی کلان دارد

دیوان محاسبات در مدیریت جدید متحول و چابک شده/ دیوان برنامه‌ریزی کلان دارد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس در ماه‌های اخیر اقداماتی داشته که نشان از چابکی و برنامه‌ریزی کلان در این نهاد دارد.

به گزارش نمایندگان ما، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند سال گذشته دیوان محاسبات فعالیت‌های مثبتی داشته که قابل تقدیر است، گفت: دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس در ماه‌های اخیر اقداماتی داشته که نشان از چابکی و  برنامه‌ریزی کلان در این نهاد دارد.

وی عنوان کرد: ارائه تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ یک‌ماه زودتر از موعد مقرر یکی از مواردی است که نشان از چابکی این مجموع نسبت به سال‌های گذشته دارد.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با تاکید بر اینکه یکی از کارهای بزرگی که در دیوان محاسبات آغاز شده بحث ورود به دخل و خرج شرکت‌های دولتی است، ادامه داد: پیش از این به بودجه شرکت‌های دولتی ورود جدی نمی شد که در این چند وقت اخیر به خوبی در دیوان محاسبات به این موضوع ورود شده و جلوی برخی تخلفات که می‌توانست  برای کشور زیان آور باشد گرفته شد.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: در مدیریت جدید دیوان محاسبات به سمت هوشمندسازی حسابرسی‌ها رفته شده است که این امر نشان از تحول بزرگ در این مجموعه دارد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مسئولان دیوان محاسبات در چند وقت اخیر با حضور در کمیسیون گزارشی از اقداماتی که در این نهاد انجام شده را به نمایندگان ارائه کرده‌اند، اظهار کرد: پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه خود از مسئولان دیوان محاسبات به ویژه رئیس این نهاد دعوت خواهد شد تا با حضور در کمیسیون برنامه‌های که برای ارتقای جایگاه دیوان دارد را برای نمایندگان تشریح کند.

انتهای پیام

کد خبر 6270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =