کد خبر 6372
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶

گزارش؛

پیگیری مشکلات آبرسانی به روستاهای شیروان/شروع عملیات آسفالت در محورهای استان

پیگیری مشکلات آبرسانی به روستاهای شیروان/شروع عملیات آسفالت در محورهای استان

اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه های انتخابیه، به صورت گسترده ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه های انتخابیه برگزار کردند.

به گزارش نمایندگان ما، اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

جذب ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مرکز کارگاهی رشد و فناوری در شهرستان شیروان

علی جدی نماینده مردم شیروان و رییس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس در راستای پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور دیدار کرد و در این دیدار از جذب ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مرکز کارگاهی رشد و فناوری در شهرستان شیروان و تصویب و ابلاغ ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت راه‌اندازی کارخانه تولیدی دانش بنیان با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۸۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم در شهرستان شیروان خبر داد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم همچنین از پیگیری مشکلات آبرسانی به روستاهای شهرستان شیروان خبر داد که در این راستا با رییس اداره آب و فاضلاب شیروان  دیدار کرد و مشکلات مشکلات آبرسانی به روستاهای شهرستان شیروان بررسی و پیگیری های لازم صورت گرفت.

وی همچنین در آیین کلنگ زنی بزرگترین مجتمع کشتارگاه مدرن و صنایع جانبی فرآورده دام سبک و سنگین شمال شرق کشورحاضرشد و در این خصوص گفت: این مجتمع با ظرفیت اشتغال آفرینی ۳۵۰ نفر مستقیم و ۱۵۰۰نفر غیر مستقیم و با اعتبار ۵۲۰ میلیارد تومان در شهرستان شیروان ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس همچنین از واریز کمک هزینه معیشتی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شهرستان شیروان به حسابشان خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته، کمتر دو هفته بعد از سفر دکتر فتاح ریاست محترم بنیاد مستضعفان کشور به شهرستان، کمک هزینه معیشتی مددجویان ارجمند کمیته امداد امام خمینی (ره) و مددجویان عزیز سازمان بهزیستی شهرستان شیروان واریز شد.

تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال به منظور خرید نردبان الکترونیکی و ماشین آتش نشانی به شهرداری بجنورد

محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان و عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس در راستای پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه گفت: در راستای توسعه زیرساخت های مخابراتی در سطح استان و بهره مندی مناطق روستایی از پوشش اینترنت پرسرعت موبایل، سایت آنتن دهی ایرانسل با خدمات دهی اینترنت ۴G  در روستاهی ایزمان علیا و سفلی از توابع بخش گرمخان شهرستان بجنورد، از محل اعتبارات طرح uso نصب و راه اندازی شد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم همچنین گفت: در راستای تحقق وعده ها، در دیدار با دکتر جمالی نژاد معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به منظور خرید نردبان الکترونیکی و ماشین آتش نشانی از سوی سازمان شهرداری ها دهیاری های کشور به شهرداری بجنورد تخصیص یافت.

وی همچنین افزود: در ادامه تحقق وعده ها، در راستای توسعه زیرساخت های مخابراتی در سطح استان و بهره مندی مناطق روستائی از پوشش اینترنت پرسرعت موبایل، سایت۳G  همراه اول در روستای کاستان از توابع شهرستان مانه و سملقان نصب  و طی چند روز آینده به بهره برداری می رسد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس همچنین بیان کرد: در راستای تحقق وعده ها، شروع عملیات آسفالت محور قتلیش به پیر بز پس از سال ها پیگیری و چشم انتظاری توسط شرکت یول آوران تاتار در حال انجام است همچنین شروع عملیات خاکبرداری و بازگشایی تقاطع محور گیفان با محورقاضی ­- میانزو توسط شرکت تلاش آفرینش بالندگی در حال انجام است.

نصب، تکمیل و راه اندازی اینترنت پرسرعت موبایل در  روستای کاستان بجنورد

سید محمد پاکمهر نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان و عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس در راستای پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه با دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیدار کرد و در این دیدار خواستار افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دانشگاه علوم قرآنی کشور و استان خراسان شمالی در کنکور سال امسال، ایجاد رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم قرآنی خراسان شمالی، تنوع بخشی به رشته های دانشگاه علوم قرآنی کشور و تامین اعتبار خرید خودرو، سالن ورزشی، زمین چمن مصنوعی وحصار کشی و تکمیل پروژه خوابگاه دانشکده فنی و حرفه ای جاجرم شد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم همچنین از معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بازدید کرد و ضمن بازدید از اقدامات انجام شده و فعالیت های معاونت تحقیقات و فناوری  و گفتگو با مدیران آنها در جریان مشکلات پیش روی این معاونت قرار گرفت و بر پیگیری مجدانه به منظور رفع موانع تاکید کرد و خطاب به مدیران و کارکنان معاونت تحقیقات گفت :شما خط مقدم تحقق شعار سال با عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» هستید.

وی همچنین در جمع مردم روستای ارکان شهرستان بجنورد حاضر شد و گفت: ما موظف به پاسخگویی به خواسته های مردم شریف استان هستیم و باید دغدغه های آنها را در اسرع وقت حل نماییم البته ساخت مخزن آب با ظرفیت مکفی حق مردم شریف ارکان بوده که در اسرع وقت انجام و رسیدگی خواهد شد و در ادامه احداث شهرک مسکونی و حذف لوله های فرسوده شبکه آبیاری روستایی مطرح شد که در اسرع وقت پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس همچنین گفت: در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی در سطح استان و خدمت رسانی و برخورداری همشهریان عزیز از اینترنت پرسرعت موبایل، سایت۳G  همراه اول در  روستای کاستان شهرستان بجنورد  نصب، تکمیل و راه اندازی گردید.

اسفراین ۴ هزار هکتار پسته دارد ولی برای شهرستان ارزش افزوده ای ندارد

امان الله حسین پور نماینده مردم اسفراین و عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس با سفر به حوزه انتخابیه و مشاهده مشکلات مردم حوزه انتخابیه خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان اجرایی به مشکلات مردم و حل آنها همچنین بالا بردن سطح معیشتی آنان شد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم همچنین در راستای پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه در کارگروه تخصصی حوزه کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست که با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی و مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی برگزارشد، گفت: اسفراین ۴ هزار هکتار پسته دارد ولی برای شهرستان ارزش افزوده ای ندارد، زعفران نیز به همین صورت.  ما استانی هستیم که به سمت کمبود آب می‌رویم و در آینده مشکل آب خواهیم داشت، آب پایدار اسفراین، فاروج و شیروان و بجنورد از محلی که آب از کشور خارج می شود، تامین شود تا آب شرب این شهرستان ها را تامین کرده و آب شرب مصرفی آزاد شده و به کشاورزی برود که ماحصل این اتفاق، احداث ۳۰ مجتمع کشت و صنعت، ایجاد ۳۳ هزار شغل و افزایش ۸۰۰,۰۰۰ تن محصولات کشاورزی و باغی می باشد.

وی همچنین با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش دیدار و در این دیدار مشکلات فرهنگیان حوزه انتخابیه مورد بررسی قرار گرفت و از پیگیری مطالبات و اجرای قانون رتبه بندی فرهنگیان، پیگیری انتقال فرهنگیان عزیز اسفراینی شاغل در مانه، سملقان و راز و جرگلان به شهرستان اسفراین، پیگیری تکمیل اردوگاه دانش آموزی شهید مطهری اسفراین، تجهیز و راه اندازی استخر دانش آموزی شهرستان شده و احداث مدرسه در روستاهای فاقد مدرسه مناسب در این دیدار خبر داد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس همچنین از پیگیری موضوع تامین آب پایدار و برخورداری شهرستانهای بجنورد، شیروان، اسفراین و فاروج  خبر داد و گفت: سی مجتمع کشت و صنعت در این شهرستانها احداث و بیش از ۳۲ هزار شغل ایجاد و ۸۰۰ هزار تن محصولات باغی و کشاورزی افزوده می شود که تحولی در حوزه کشاورزی استان رخ خواهد داد که امیدواریم این موضوع در سفر رییس جمهور به این استان محقق شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 6372

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =