کد خبر 6395
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

مناسبات فرامنطقه ای جمهوری اسلامی؛

گسترش دوستی و مناسبات پارلمانی فی مابین جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا

گسترش دوستی و مناسبات پارلمانی فی مابین جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه یک هیئت از فعالان دانش بنیان عازم کشور ونزوئلا هستند.

به گزارش نمایندگان ما، زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه یک هیئت از فعالان  دانش بنیان با هدف معرفی توانمندیهای بخش پزشکی، دارویی، تجهیزات و لوازم بیمارستانی و هم چنین سایر توانمندیهای این  بخش اعم از خدمات پزشکی، گردشگری سلامت، عازم کشور ونزوئلا هستند.

برای این منظور  نشست های متعدد برای هدف گذاری و برنامه ریزی  با بخش های مختلف مرتبط با حوزه دارو، درمان و پزشکی  در  هما هنگی با کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا  در تهران با حضور بخش های علاقمند و ذینفع با نگاه به چالش ها و راهکارهای همکاری بین دو کشور در بخش خصوصی  برگزار گردیده است. نقاط ضعف و قوت، سوابق مفید و موثر، شرایط جهانی و سایر موضوعات در نشست های خانم دکتر الهیان به عنوان عضو  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورد بررسی قرار گرفته است.

گسترش دوستی و مناسبات پارلمانی فی مابین جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا

از سوی دیگر حضور شرکتهای فعال و علاقمند در بازار ونزوئلا هم  در ابعاد مختلف توسط ایشان و سایر اعضای  هیئت مورد مداقه قرار گرفته و در نتیجه مقرر گردید که هیئت با سفر به ونزوئلا ضمن بررسی بیشتر بازار این کشور امکان تعاملات بیشتر را فراهم نمایند. سفارت جمهوری اسلامی ایران از این اقدام استقبال کردند و با برنامه ریزی در کاراکاس ملاقاتهایی را نیز با مقامات و مسئولین دولتی و بخش خصوصی تدارک دیده اند. در عین حال سازمان توسعه تجارت نیز در استقبال از این اقدام دستور صدور مجوز برای  هیئت اعزامی از ایران را برای  روان سازی و استفاده بهینه از مناسبات اقتصادی صادر نمودند. در حال حاضر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مجموعه جهاد دانشگاهی و تعدادی از فعالان  بخش خصوصی در این سفر حضور خواهند داشت.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی کوتاه در مورد اهمیت و علت سفر توضیحاتی دادند و اعلام نمودند در این سفر با وزیر زنان ونزوئلا  دیداری رسمی خواهند داشت در عین حال نشست هایی هم  توسط سفیر محتر جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس تدارک دیده شده که امیدوارم در این سفر ضمن ملاقات و دیدار با این عزیزان بتوانیم در ارتباط با موضوعات مهم مانند موضوع بهداشت و درمان دارو  خدمات  پزشکی و تجهیزات بیمارستانی که جمهوری اسلامی ایران امکان صدور این محصولات و در عین حال ارائه این خدمات پزشکی را دارد موفقیت هایی را کسب نمائیم بنا به گفته الهیان این سفر به مدت ۵ روز طول خواهد کشید و با تعدادی از سازمانهای مردم نهاد نیز دیداری خواهند داشت.

انتهای پیام

کد خبر 6395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =