کد خبر 6399
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

منادی:

برگزاری آزمون برای رتبه بندی معلمان توسط دولت بر خلاف مُر صریح قانون است

برگزاری آزمون برای رتبه بندی معلمان توسط دولت بر خلاف مُر صریح قانون است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از تعلل دولت در تصویب آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، تصریح کرد: برگزاری هرگونه آزمون برای رتبه بندی معلمان مغایر قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش نمایندگان ما، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعلل دولت در تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، باید بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تدوین اجرا شود.

وی افزود: متأسفانه‌ خبر می‌رسد، کمیسیونی در دولت در حال پیش بینی برگزاری آزمون برای رتبه بندی معلمان است که این امر مغایر قانون است.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس تأکید کرد: در خصوص برگزاری آزمون برای معلمان بحث‌های زیادی در مجلس و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری صورت گرفت و نهایتا قانون به این نحو به تصویب رسید که از معلمان شاغل هیچ گونه آزمونی اخذ نشود. قطعا در صورت وجود آزمون در آیین نامه اجرایی قانون، رئیس مجلس می‌تواند با استفاده از اختیارات خود این آیین نامه را لغو کند.

منادی تصریح کرد: همچنین مباحثی مبنی بر عدم رتبه بندی «نو معلمان» مطرح شده که این معلمان نیز با تأخیر یک الی دو ساله رتبه بندی شوند که این مسئله نیز بر خلاف مُر صریح قانون است.

رئیس کمیسیون آموزش،  تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: بررسی‌های دقیقی در زمینه نیاز اعتباری ناشی از اجرای قانون رتبه بندی معلمان صورت گرفت و رقم ۳۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای اجرای این قانون کاملاً به اندازه و دقیق به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

کد خبر 6399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 1
    خخخخخخ امان از حسود !وقتی قانون شده برنامه وبودجه چکاره است اجرا نکنه ؟امتحان را چرا خود میرکاظمی برای بعهده گرفتن ان پست انجام نداد؟