کد خبر 6407
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

محبی:

از راه‌های مقابله با افزایش پایه پولی ارائه کالابرگ به جای یارانه ها است

از راه‌های مقابله با افزایش پایه پولی ارائه کالابرگ به جای یارانه ها است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: در جلساتی که با مسئولان دولتی داشتیم قرار بر این شده که برای خرید چند قلم کالا به مردم کالابرگ داده شود.

به گزارش نمایندگان ما، بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف ارز ترجیحی از بودجه سال ۱۴۰۱ و پرداخت یارانه نقدی به مردم از سوی دولت، گفت: یکی از نقدهای که به روش پرداخت یارانه‌ها به صورت نقدی مطرح می‌شود این است که پایه پولی کشور را بالا می‌برد و تورم را تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های مقابله با افزایش پایه پولی ارائه کالابرگ به جای یارانه ها است، ادامه داد: چون این کالا برگ‌ها برای خرید کالا استفاده می‌شود مانع از سرازیر شدن نقدینگی به برخی بازارها می‌شود و باعث تقویت تورم نمی‌شود.

نماینده سبزوار در مجلس تصریح کرد: البته در اعطای کالابرگ به مردم باید دقت شود که کالاهای که عرضه می‌شود پایه تولید داخلی داشته باشد که اولاً ارز از کشور خارج نشود و ثانیاً به تولید ملی کمک کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اعلام اینکه در جلساتی که با مسئولان دولتی داشتیم قرار بر این شده که برای خرید چند قلم کالا به مردم کالابرگ داده شود، اضافه کرد: البته هنوز مشخص نیست که میزان این کالاها چقدر است تنها بر روی چند کالا توافق  انجام شده است.

محبی نجم آبادی تصریح کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به مسئولان دولتی تاکید کرده‌اند که در کالابرگ‌های الکترونیکی که به مردم داده می‌شود باید آزادی انتخاب در خرید داده شود مثلا اینکه فردی می‌خواهد تمام آن کالابرگی که در اختیار دارد را صرف خرید مرغ کند و نباید آن فرد مجبور باشد که حتماً روغن، قند، گوشت و تخم‌مرغ بخرد.

وی با بیان اینکه زمان ارائه کالابرگ از سوی دولت به مردم مشخص نیست، اظهار کرد: دولت در حال فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای این کار است البته قرار بود که تنها دوماه یارانه نقدی پرداخت شود و سپس کالابرگ به مردم داده شود که تاکنون زمان این کار اعلام نشده است.

انتهای پیام

کد خبر 6407

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =