کد خبر 6459
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴

طغیانی:

حادثه قطار مشهد نتیجه ضعف عملکرد مدیریت است/ برای مدیریت راه آهن در دوره جدید تجربه و تخصص در نظر گرفته نشده است

حادثه قطار مشهد نتیجه ضعف عملکرد مدیریت است/ برای مدیریت راه آهن در دوره جدید تجربه و تخصص در نظر گرفته نشده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه تمرکز رییس راه آهن در ماههای اخیر بر اداره راه آهن نبوده و بیشتر تمرکز ایشان بر تصدی گری و پس گرفتن مکان های واگذار شده به بخش خصوصی بوده است.

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی نمایندگان ما، در واکنش نسبت به وقوع حادثه قطار مشهد-یزد و جان باختن تعدادی از هموطنان گفت: متاسفانه برای مدیریت راه آهن و تعیین آقای صالحی تجربه و تخصص مورد نیاز این منصب در نظر گرفته نشده است.

وی در این باره افزود: متاسفانه تمرکز رییس راه آهن در این ماه ها بر اداره راه آهن نبوده و بیشتر تمرکز ایشان بر تصدی گری و پس گرفتن مکان های واگذار شده به بخش خصوصی مثل راه آهن شلمچه-بصره  و جذب بازار ترانزیت بوده است که مخالف سیاست های کلی اصل چهل و چهار  قانون اساسی است.  نتایج افزایش چنین تصدی گری هایی و عدم تمرکز بر مواردی که باید باشد، به فاجعه ای مثل این اتفاق منجر می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در توضیح ریشه های فاجعه رخ داده در قطار مشهد-یزد گفت: البته این ضعف ها فقط به دوره ایشان مختص نمی شود، راه آهن ۱۳ سال است که باید به بخش خصوصی واگذار می شد.  نه تنها این کار انجام نشد بلکه انواع و اقسام موانع بر سر راه بهش خصوصی ایجاد شده و مشکلاتی برای بخش خصوصی به عمد در جهت انصراف بخش خصوصی در این رابطه ایجاد شده است.

این نماینده مردم با انتقاد از روند طولانی واگذاری راه آهن به بخش خصوص ادامه داد: این مسیر غلط نتایجی این چنینی را به دنبال دارد.  به جای اینکه راه آهن سرجای خودش باشد و به اقداماتی از قبیل رگولاتوری و قاعده گذاری و تنظیم گری بپردازد، به تصدی گری پرداخته است.

طغیانی در پایان با انتقاد از تصدی گری مدیریت راه آهن و ضعف عملکردی آن تصریح کرد: راه آهن به جای اینکه به دنبال سیگنالینگ، کنترل و انواع و اقسام کنترل های ماهواره ای و موارد اینچنینی که در دنیا رایج است باشد، به دنبال تصدی و درآمدزایی بیشتر رفته و فجایع این چنینی نتیجه این اقدامات غلط است.

انتهای پیام

کد خبر 6459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =