کد خبر 6482
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳

سبزی:

هرچه زودتر تکلیف مدیریت علوم پزشکی ساوه مشخص شود

هرچه زودتر تکلیف مدیریت علوم پزشکی ساوه مشخص شود

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: گلایه مردم ساوه این است که چرا باید حوزه سلامت شهرستان ساوه با سرپرست اداره شود.

به گزارش نمایندگان ما، حجت‌الاسلام محمد سبزی پنجشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ در جلسه هم اندیشی به منظور بررسی فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی ساوه که با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد:توقع ما از دولت انقلابی این است که فعال‌تر عمل کند و در انتصابات فرآیند بروکراسی اداری را تسریع دهد. اگرچه به عنوان نماینده قصد دخالت در انتصابات را ندارم ولی از باب نظارتی نمی‌توانیم سکوت کنیم باید هرچه زودتر تکلیف مدیریت علوم پزشکی ساوه مشخص شود و نباید سرنوشت آن را به مدیریت استان گره زد، سرپرست‌ها اختیار تام و لازم را ندارند و چندان حرف شنوی از آنها وجود ندارد.

وی بیان کرد: در شهرستان ساوه با وجود همجواری با پایتخت و قطب صنعتی کشور یک بیمارستان دولتی در دوران انقلاب ساخته نشده و در حق این شهرستان ظلم شده است. گرچه عملیات اجرایی احداث بیمارستان جدید آغاز شده است اما با بودجه‌های قطره‌چکانی ساخت آن زمان‌بر خواهد شد.

این نماینده مردم در ادامه گفت: به صفر رسیدن آمار کرونا در ایران با وجود اینکه در برخی کشورها همچنان آمار قربانیان سه رقمی است نشان از توانمندی و غیرت ایرانیان در برابر کشورهای پیشرفته مدرن است.

وی در ادامه گفت: باید در ساوه پزشکان اخلاق مدار که برگرفته از فرهنگ اسلامی و وجدان کاری هستند و به فکر منافع شخصی خود نباشند جذب شوند و فعالییت کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان ساوه نیز گفت: ساوه به دلیل مهاجرپذیری سرریز شهرهای کلان نظیر تهران را در خود جای داده است و تاسیس رشته های متعدد و متنوع می تواند موجب توسعه علمی این منطقه شود.

مهدی الیاسی افزود: برخی تبعیض‌ها موجب نارضایتی دانشجویان شده و موجب بروز اعتراضاتی از سوی جوامع دانشجویی می‌شود که از برخی حقوق رفاهی و تحصیلی برخوردار نیستند.

وی با تاکید بر اینکه عدالت در توزیع سرانه فرهنگی و آموزشی، مورد انتظار و مطالبه دانشجویان است، افزود: پذیرش دانشجو در دانشکده علوم پزشکی باید به صورت ویژه افزایش یابد و تاسیس رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و ... یکی از مطالبات شهرستان است که می تواند سرریز جمعیتی پایتخت را به لحاظ توسعه علمی پذیرا باشد.

الیاسی افزود: شهرستان ساوه به عنوان قطب صنعت ایران بالاترین درآمد مالیاتی را در بین شهرهای کشور دارد و بالاترین واریزی به خزانه دولت دارد اما بازگشت این واریزی در اعتبارات دولتی به خوبی دیده نمی‌شود و برخی آسیب‌های اجتماعی متاثر از فعالیت صنعت در این منطقه مشاهده می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 6482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =