کد خبر 6496
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

خضریان در گزارش عملکرد یک ساله:

پیگیری ترک فعل‌های وزارت نفت در ۸ سال گذشته از مهمترین اقداماتم بوده است

پیگیری ترک فعل‌های وزارت نفت در ۸ سال گذشته از مهمترین اقداماتم بوده است

حساسیت بر بیت‌المال و گرفتن گریبانِ مدیرانِ متجاوز به حقوق مردم و ضایع‌کنندگان سرمایه‌های ملی از طریق ثبت شکایت در کمیسیون اصل نود و در راستای ایفای وظیفه نمایندگیِ شما پیگیری ترک فعل‌های وزارت نفت در ۸ سال گذشته در خصوص بهره‌برداری و گسترش میادین نفتی و گازی مشترک با همسایگان از مهمترین آنها می‌باشد.

به گزارش نمایندگان ما، علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در طول یکسال گذشته را ارائه کرده است.

متن این گزارش به شرح زیر است:

یکسال دیگر از عهد و پیمانی که با خدا و شما مردم عزیز بسته بودم، گذشت؛ عهدی که هر روز از آن می‌گذرد سنگینی آن را بیش از گذشته بر دوش خود احساس می‌کنم.

در این مدت همه‌ی تلاش بنده این بود تا رضای خداوند، مصالح مردم و منویات مقام معظم رهبری سرلوحه‌ی افکار، تصمیمات و اقدامات بنده باشد و امیدوارم که در عمل نیز اینگونه بوده باشم.

در این یک سال که با شما مردم صبور و دوستدار انقلاب بوده‌ام، تلاش کردم که دردها، خواسته‌ها، اولویت‌ها و مطالبات شما را پیگیری نمایم و این نوشته‌ی حاضر که در ادامه تقدیم حضورتان می‌گردد، گزارشی است از اقدامات صورت گرفته شده در طول یکسال گذشته:

آنچه خلا آن برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی احساس می‌شود، وجود یک سازو کار مشخص، مدون با قابلیت‌ها ارتباطی گسترده و همه جانبه با مردم می‌باشد تا نواقص و محدودیت‌های ارتباط حضوری و چهره به چهره را کاهش دهد. فلذا اقدام به راه اندازی سامانه‌ی ارتباطی- تعاملی «نماینده یار» (namayandehyar.ir) نمودم که تاکنون با دریافت و پاسخ به بیش از ۱۰۰۰ در خواست و شکایت مردمی در حال خدمت رسانی است. ارتباط هدفمند با اقشار مختلف مردم و نخبگان و بهره‌گیری از نظرات، پیشنهادات و انتقادات ایشان از دیگر اهداف این سامانه می‌باشد.

پیگیری ترک فعل‌های وزارت نفت در ۸ سال گذشته از مهمترین اقدامات نمایندگی من بوده است

پیگیری ترک فعل‌های وزارت نفت در ۸ سال گذشته از مهمترین اقدامات نمایندگی من بوده است

حساسیت بر بیت‌المال و گرفتن گریبانِ مدیرانِ متجاوز به حقوق مردم و ضایع‌کنندگان سرمایه‌های ملی از طریق ثبت شکایت در کمیسیون اصل نود، طرح سوال (۲ مورد) و تذکر به وزرای دولت (۷ مورد) و درخواست تحقیق و تفحص از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی (۱ مورد) از جمله اقداماتی بوده که در راستای ایفای وظیفه نمایندگیِ شما مردم از آنها بهره جسته‌ام که در این راستا، پیگیری ترک فعل‌های وزارت نفت در ۸ سال گذشته در خصوص بهره‌برداری و گسترش میادین نفتی و گازی مشترک با همسایگان از مهمترین آنها می‌باشد.

معتقدم از مهمترین و اصلی‌ترین شئون مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی، شفافیت و پاسخگویی واقعی نسبت به  اقدامات و عملکرد خود نسبت به مردم می‌باشد. لذا ارائه گزارش منظم و دقیق به مردم یکی از مصادیق جدی این وظیفه مهم می‌باشد تا مردم پیوسته در جریان جزئیات امور قرار گیرند و چیزی از نظر آنها پنهان نماند.

گزارشی که در ادامه تقدیم شما می‌گردد از این منظر قابل ارزیابی است و بی‌شک نقطه‌نظرات و دیدگاه‌ها و انتقادات شما همچون گذشته، چراغ راه آینده این حرکت بوده و هیچگاه از آن بی‌نیاز نخواهم بود.

پیگیری ترک فعل‌های وزارت نفت در ۸ سال گذشته از مهمترین اقدامات نمایندگی من بوده استپیگیری ترک فعل‌های وزارت نفت در ۸ سال گذشته از مهمترین اقدامات نمایندگی من بوده است

برای اشاره به خلاصه مهمترین اقدامات سال دوم حضور در مجلس شورای اسلامی- علاوه بر موارد فوق الذکر- می‌توان به ارائه و پیگیری تحقیق و تفحص از سازمان آب و فاضلاب کشور و وزارت نفت دوران بیژن زنگنه، طرح‌های تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، اصلاح قانون بیمه شخص ثالث اجباری، اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری و طرح استفساریه برای خروج دانشجویان آزمون مجدد از بن‌بست ایجاد شده، کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی، ایجاد سامانه هوشمند در ارائه تسهیلات کلان و معرفی بدهکاران بزرگ بانکی در بودجه ۱۴۰۱، پیگیری پرونده برخورد با عاملان کاشت محصولات کشاورزی با آب فاضلاب و ... اشاره نمود.

در سال دوم حضور در مجلس شورای اسلامی تلاش کردم این امانت الهی که بواسطه‌ی رای مردم بر دوش گرفتم را با حضور منظم در نشست‌ها و جلسات مجلس ادا کنم و در بیش از ۹۸% جلسات صحن علنی مجلس حضور داشته و تقریبا به همین مقدار (۹۶%) نیز در رای‌گیری‌ها مشارکت فعال داشته باشم. همچنین در بیش از ۹۵% جلسات کمیسیون اصل نودم قانون اساسی و کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی این کمیسیون نیز حاضر باشم.

با توجه به اهمیت نظارت میدانی و ارتباط بدون واسطه با مردم در مدت یکسال گذشته از ۳۴ منطقه از مناطق مختلف تهران بازدید داشته (۲.۵ برابر سال گذشته) و به گفتگو با اقشار مختلف مردم پرداختم. همچنین به ۱۳ سفر استانی برای رفع مشکلات مردم عزیز استان‌های مختلف کشور رفتم که در طول دو سال نمایندگی جمعا ۴۶ بازدید از مناطق مختلف استان تهران و ۲۶ سفر استانی با مصوبات مشخص و قابل پیگیری را حاصل شده است.

انتهای پیام

کد خبر 6496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =