کد خبر 6499
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴

دومین نشست سیاستگذاری همایش الزامات و سازوکارهای فنی، اجتماعی و اقتصادی تحقق طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد

دومین نشست سیاستگذاری همایش الزامات و سازوکارهای فنی، اجتماعی و اقتصادی تحقق طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد

دومین نشست سیاستگذاری همایش «الزامات و سازوکارهای فنی، اجتماعی و اقتصادی تحقق طرح نهضت ملی مسکن» با حضور کارشناسان این حوزه برگزار شد.

به گزارش نمایندگان ما، دومین نشست سیاستگذاری همایش «الزامات و سازوکارهای فنی، اجتماعی و اقتصادی تحقق طرح نهضت ملی مسکن» در تاریخ ۱۸ خردادماه ۱۴۰۱ در سالن امام خمینی(ره) مرکز پژوهش های مجلس با حضور اساتید، متخصصان و نمایندگان بانک مسکن و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه ابتدا علیرضا رهایی مدیر دفتر زیربنایی راجع به اهداف همایش و راهکارهای اثربخشی بیش تر آن در راستای تحقق طرح نهضت ملی مسکن صحبت نمودند و پس از آن  شیرزادی جاوید مدیر گروه عمران و شهرسازی پیرامون عنوان همایش، زمان و مکان برگزاری، محورهای پیشنهادی، نحوه برگزاری همایش مطالب تکمیلی را ارائه نمودند.

در نهایت برخی از چالش های طرح موجود از جمله عدم نیازسنجی مناسب طرح، تقاضا-محور نبودن و عدم وجود متقاضی موثر، ناکارآمدی سامانه املاک و مستغلات و سایر موارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهاداتی در جهت استفاده از ظرفیت همایش برای کارآمدی بهتر و اجرای دقیق تر طرح مطرح گردید.

لازم به ذکر است این همایش با محورهایی از جمله آسیب شناسی تجربیات گذشته (مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن)، نحوه تامین اراضی و واگذاری زمین، الزامات آمایش سرزمین و مکان¬یابی در طرح، ملاحظات ایمنی، پایداری، استانداردها و صنعتی سازی، بهبود و توسعه نظام تامین منابع مالی و درنظر گرفتن ملاحظات فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی طرح نهضت تولید مسکن در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱ در مرکز پژوهش های مجلس برگزار می شود.

انتهای پیام

کد خبر 6499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =