کد خبر 6526
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

توسلی:

اقدامات داوطلبانه و فراپادمانی لطفی است که ایران برای اثبات حسن نیت خود انجام داد

اقدامات داوطلبانه و فراپادمانی لطفی است که ایران برای اثبات حسن نیت خود انجام داد

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت: قطعا ایران علاقه مند به همکاری با آژانس در چارچوب مقررات بین المللی است و تا کنون نیز آن را ثابت کرده است اما اقدامات داوطلبانه و فراپادمانی لطفی است که ایران برای اثبات حسن نیت خود انجام داد و نباید این موضوع مورد سوء استفاده برخی کشورها قرار گیرد و آن تکلیف بدانند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۲۲ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: از اینکه رهبر معظم انقلاب  همچنان افتخار اعطای مدال مجلس انقلابی را به مجلسی داده اند که در آن حضور دارم می بالم و به آن افتخار می کنم و از معظم له تشکر می کنم و شک ندارم با هدایت ایشان و البته عمل ما، معادلات تلخ اقتصادی که اکنون شاهد آن هستیم با اتکا به خداوند متعال، از خود گذشتگی، عزم راسخ، جهاد، ابتکار عمل و اخلاص به معادلات شیرین تبدیل خواهد شد همانگونه در دفاع مقدس دیدیم.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس ادامه داد: اقدام اخیر سه کشور اروپایی در تهیه، تدوین و تصویب قطعنامه ضد ایرانی عیله کشورمان در شورای حکام انرژی هسته ای اگر چه امر جدیدی نبود اما نشان داد که حتی همکاری داوطلبانه و فراپادمانی ایران و امتیازاتی که طی سال های گذشته توسط دولت داده شده نتواسته خواسته برخی کشورها را تامین کند و این کشورها به چیزی جز تسلیم رضایت نخواهند داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: فرانسه  در حالی با برنامه صلح آمیز هسته ای ایران مخالفت می کند و همواره نقش پلیس بد و البته شاید راننده متخلف را بازی می کند که دولت مکرون در تلاش برای ساخت ۲۰ نیروگاه هسته ای جدید است و بدون شک هیچ کشوری از جمله فرانسه و هیچ نهاد بین المللی حق ندارد ایران را از حق مسلم خود برای استفاده از انرژی های نو از جمله انرژی هسته ای بازدارد.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران طی سال های اخیر بیشترین همکاری را با آژانس بین المللی انرژی هسته ای داشته و به این همکاری ادامه خواهد داد اما متاسفانه نتیجه آن افشای اطلاعات محرمانه و شهادت بهترین دانشمندان این کشور بود. قطعا ایران علاقه مند به همکاری با آژانس در چارچوب مقررات بین المللی است و تا کنون نیز آن را ثابت کرده است اما اقدامات داوطلبانه و فراپادمانی لطفی است که ایران برای اثبات حسن نیت خود انجام داد و نباید این موضوع مورد سوء استفاده برخی کشورها قرار گیرد و آن تکلیف بدانند.

توسلی افزود: ضمن تقدیر از تلاش های مستمر و حرفه ای دانشمندان هسته ای کشورمان بر لزوم رفتار بی طرفانه مدیرکل آژانس برای اجرای موافقتنامه پادمان های NPT با ایران و اثبات صداقت و پایبندی آژانس به پادمان و مقررات بین المللی و ضرورت اعطای حق همه کشورها در استفاده از انرژی هسته ای بر ضرورت استقلال آژانس از فشارها و سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید می کنم و معتقد هستم ادامه روند فعلی اقدامات برخی کشورها در خصوص ایران ومذاکرات هسته ای بازی با حاصل جمع صفر است.

وی افزود: ضمن یادآوری ماده ۳ اساسنامه آژانس در خصوص تحقیق درباره انرژی اتمی و تشویق و مساعدت به همه کشورها در استفاده عملی از آن برای مقاصد غیر نظامی در سراسر جهان بر اهمیت جمع بندی مسئولان کشور در کاهش برخی همکاری ها با آژانس به دلیل رفتارهای سیاسی و متاثر از شطینت های برخی کشورها و دخالت رژیم صهیونیستی تاکید می کنیم که توضیحات مسئولان آژانس در خصوص نحوه درز اطلاعات هسته ای ایران و ترور دانشمندان هسته ای و اخلال در سیستم های مربوطه نتوانسته مردم و مسئولان را متقاعد کند و آژانس و قواعد و مقررات مربوط در خصوص حفاظت از اطلاعات توسط کلیه طرف های دخلی موضوع بند ی برجام عمل نکرده است.

این نماینده تاکید کرد: از وزارتخانه های امور خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و علوم می خواهیم بر وظایف خود در قبال اقدامات و فعالیت های غیرقانونی فرانسه در تهران در قالب اف بی مرکز زبان و مدرسه فرانسوی عمل کنند. فرانسوی ها سال ها است حاضر به پذیرش مقررات جمهوری اسلامی ایران نیستند و با پوشش فعالیت های فرهنگی در حال اقدامات امنیتی و نفوذ در کشور هستند و متاسفانه برخی مسئولان در این زمینه سکوت کردند. فرانسه و هر کشور دیگر با هر میزان قدرت بین المللی باید به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند و بعد از ثبت موسسات در چارچوب قوانین کشور فعالیت کنند.

وی اظهار داشت: عبارتی از مقام معظم رهبری بر قلب ما و بر دیوارهای خانه ملت نقش بسته است، تکلیف نمایندگان در مجلس را سنگین کرده است و آن این است که مجلس در همه حال باید حریت، صراحیت، حق گرایی و استقلال خودرا حفظ کند و راه راست را به مجریان نشان دهند و بر پیمودن آن نظارت کند. نمایندگان باید پاسخگوی رای اعتمادی که به اعضای دولت می دهند باشند.

توسلی مطرح کرد: از زحمات دولت، وزرا و مسئولین تشکر می کنم اما بر اساس تکلیفی که مردم و قانون بر عهده نمایندگان گذاشته است علاوه بر قانون گذاری صحیح باید ناظر بر عملکرد مجریان باشیم و زبان گویای مردم در مجلس بوده، انتظار نمایندگان وزرا و کارگزاران دولت این است که در برخورد با نمایندگان مجلس که مطالبات مردم را دنبال می کنند نمایندگان را در کنار خود ببیند نه در مقابل خود.

این نماینده مجلس گفت: آنچه در لایه های پایین جامعه و در بین مردم می گذرد از طریق نمایندگان شان در مجلس بیان می شود و نمایندگان وقتی دستوری از وزیری برای مطلبی اخذ می کنند در حقیقت در تلاش برای حل مشکلی از مردم هستند. اینجانب از عملکرد مسئولان حوزه سلامت از جمله وزارت بهداشت در کنترل کرونا تشکر می کنم اما از بی برنامگی  و آشفتگی در این وزارت گله مند هستم. اگر مسئولان وزارت بهداشت فرقی بین دستور اقدام شود با مساعدت و پیگیری قائل نیستند و چندین دستور وزیر اقدام شود توسط معاونین به اقدام نشود تبدیل می شود و دستورات ایشان در کاغذ می ماند باید دید اشکال کار کجاست.

وی اظهار داشت: از حضور چند روزه و تلاش های خستگی ناپذیر وزیر کشور در وضعیت های سخت که می توانست به چالش و بحران تبدیل شود چه در آبادان و چه در حادثه قطار تشکر می کنم اما آیا ایشان نظارتی بر عملکرد سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور که رگه های آن در تمام جامعه کشور تنیده شده است و همچنین عملکرد برخی استانداران، فرمانداران و کارگزاران دارد چگونه می شود مکاتبات نماینده مردم در سازمان دهیاری ها بعد از حدود یکسال و ۱۰ ها دستور اقدام شود به جایی نرسد و گله مند نباشیم که چرا دستورات خود را اجرا نمی کنید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: بسیاری از مکاتبات اکنون به دفترچه خاطراتی تبدیل شده که هر روز قطور تر می شود و ما شرمنده مردمی هستیم که از ما انتظار دارند با آنان همدردی و همراهی کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 6526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =