کد خبر 6546
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱

عباس زاده مشکینی مطرح کرد

گزارش از روند مذاکرات و تاثیر قطعنامه ضدایرانی شورای حکام بر مذاکرات

 گزارش از روند مذاکرات و تاثیر قطعنامه ضدایرانی شورای حکام بر مذاکرات

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر خارجه در جلسه امروز این کمیسیون برای گزارشی از روند مذاکرات و تاثیر قطعنامه ضدایرانی شورای حکام خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توضیج جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: این جلسه با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برگزار شد که گزارشی از روند مذاکرات و تاثیر قطعنامه ضدایرانی شورای حکام بر مذاکرات ارائه کرد.

وی توضیح داد: مذاکرات مسیر خاص خود را دارد اما قطعنامه شورای حکام هم بر آن تاثیرگذار خواهد بود. از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران با جدیت و حسن نیت وارد گفت و گو با آژانس بین المللی انرژی اتمی شد انتظار صدور قطعنامه خلاف توافقات ایران و آژانس را نداشتیم. هرچند این قطعنامه محتوای محکم و خاصی ندارد و به نظر یک توصیه است که برای ما حائز اهمیت نیست.

عباس زاده مشکینی اضافه کرد: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با صدور این قطعنامه دنبال ژست اقتدار و همگرایی با غربی‌ها و آمریکا بود به همین دلیل قطعنامه مصوب از هیچ جایگاه قانونی و بین المللی برخوردار نیست.

وی همچنین از اتمام بررسی لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح خبر داد و گفت که اعضای کمیسیون با اصلاح این قانون موافقت کردند و لایحه برای بررسی ث قرار گرفتن در دستور صحن علنی به هیات رییسه ارجاع شد.

انتهای پیام

کد خبر 6546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =