کد خبر 6554
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷

عسکری:

اصلاح قوانین مجازات کوه‌خواری و جنگل‌خواری بررسی می شود

اصلاح قوانین مجازات کوه‌خواری و جنگل‌خواری بررسی می شود

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کمیته‌های آب و منابع طبیعی و محیط زیست کمیسیون، قوانین مجازات کوه‌خواری و جنگل‌خواری را بررسی و در صورت نیاز، طرح اصلاح آن‌ها را ارائه می‌کنند.

به گزارش نمایندگان ما، محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی،  در تشریح جزییات نشست عصر امروز یکشنبه ۲۲ خرداد این کمیسیون اظهار داشت: یکی از مواردی که در نشست امروز بررسی شد در خصوص تغییر کاربری اراضی، صیانت از منابع آبی و جرائم حوزه زیست محیطی بود.

نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه طی سال‌های گذشته با تغییر کاربری غیر مجاز اراضی درجه یک روبرو بوده‌ایم که خسارت بسیار سنگینی را در پی دارد، ادامه داد: ایراد جدی در حوزه زمین‌خواری‌ها وجود دارد و عدم دقت در نظارت‌ها لازم است، دستگاه‌های متولی هنوز معنای دقیق تخریب و قلع و قمع را درک نکرده اند، در حاشیه شهرها شاهد هستیم اراضی کلاس یک بدون رعایت موازین قانونی تغییر کاربری داده شده اند و با صدور احکام تنها دیوارهای آنها تخریب می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از تخلف‌هایی که در حوزه آب صورت می‌گیرد برداشت بیش از حد مجاز از چاه‌های دارای مجوز است، عنوان کرد: باید به سه عامل تولید محصولات کشاورزی یعنی آب، خاک و محیط زیست توجه کنیم در غیر اینصورت با بحران‌های جدی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه در نشست امروز مقرر شد روسای کمیته‌های آب و منابع طبیعی و محیط زیست قوانین را بررسی و در صورت نیاز قوانین را اصلاح کنند، گفت: دستگاه‌های متولی مانند دولت نیز باید در راستای جلوگیری از تخلفات لوایحی را ارائه کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور کوه خواری، زمین خواری و جنگل خواری رواج پیدا کرده است، افزود: در ادامه این نشست با رای اعضای کمیسیون سمیه رفیعی، جلال محمودزاده و امیرقلی جعفری به عنوان عضو کمیسیون مشترک تاسیس شبکه ملی فناوری‌های حوزه انرژی، آب و محیط زیست انتخاب شدند.

انتهای پیام

کد خبر 6554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =