کد خبر 6580
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹

نیکزاد:

۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از بودجه کشور در اختیار مدرسه سازی است

 ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از بودجه کشور در اختیار مدرسه سازی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از بودجه کشور در اختیار مدرسه سازی است اما با این وجود هنوز ۵۰ درصد مدرسه سازی را خیرین برعهده دارند.

به گزارش نمایندگان ما، علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت مرحوم محمدرضا حافظی، پدر مدرسه سازی ایران با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از خیرین مدرسه ساز حضور پیدا کرد و از تلاش های صادقانه خیرین مدرسه ساز قدردانی کرد.

وی در ابتدای سخنان خود در این مراسم، با درود و سلام به شهدا و شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: اگر در این مراسم حضور دارم به یقین به دلیل دعوت خیرین است و زمانی که متوجه برگزاری مراسم یادبود برای مرحوم دکتر حافظی شدم برای حضور مصمم تر شدم لذا در اینجا یاد و خاطره این مرد بزرگ را گرامی می دارم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات خیرین مدرسه ساز، افزود: کسی باور نمی کرد روزی این درخت تنومند به عملکرد دولت تنه بزند چرا که بالغ بر ۵۰ درصد مدرسه سازی کشور توسط خیرین انجام می شود لذا باید به این جایگاه افتخار کرد و بدانیم تا زمانی که این کار خیر در کشور جاری و ساری است خیرین هم پاداش کار خود را خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی سبب تغییر در کشور خواهد شد، ادامه داد: اگرچه ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از بودجه کشور در اختیار مدرسه سازی است اما با این وجود هنوز ۵۰ درصد مدرسه سازی را خیرین برعهده دارند.

نیکزاد بیان کرد: اگر نیت خیرین این است که در آن مدارس با عشق، تعلیم و تربیت انسان ها اتفاق افتد و از درون آن تربیت توحیدی انسان ها و مردان بزرگی در عرصه های علمی بیرون آیند به یقین کار بزرگی انجام داده اند.

وی ادامه داد: زمانی که به کشور ناجوانمردانه حمله شد ما حتی سیم خاردار هم نداشتیم اما به برکت همین مدارس امروز انسان های بزرگی تربیت شده اند و اگر به آموزه های اسلامی نگاه کنیم متوجه می شویم خیرین براساس این آموزه ها رفتار کرده اند البته هرچقدر به سمت مناطق دوردست و محروم رفته باشند شیرینی پاداش آن ها بیشتر خواهد شد.

نیکزاد مراسم خیرین مدرسه ساز

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگرچه مجلس شورای اسلامی عدد خوبی را از صندوق توسعه ملی تصویب کرد تا به عدد استاندارد در مدرسه سازی برسیم اما خیرین مدرسه ساز به گفته مقام معظم رهبری با سرمایه ایمان خود، عمل صالح و بزرگی را انجام دادند چرا که به یقین نمی توان عمل صالح تری را از هدایت انسان ها از تاریکی به روشنایی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه اکنون همه افراد ناگزیر به صحبت درباره اقتصاد و معیشت مردم هستند، گفت: با این وجود قرار نبود صحبت های ما به اقتصاد منوط شود بلکه قرار بود در فرهنگ صاحب نظر شویم و فرهنگ متحول شود، همچنین در اقتصاد اسلامی فرهنگ حرف نخست را بزند چرا که هر آنچه در اقتصاد رشد کنیم اگر فرهنگمان الهی و تربیتمان توحیدی نباشد به سر منزل مقصود نمی رسیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنده معتقدم خیرین مدرسه ساز کار بزرگ فرهنگی در راستای تربیت افرادی که حتی می توانند مثل حضرت امام شوند انجام دادند و معتقدم مدرسه سازی یک عمل صالح، با کیفیت و صدقه جاریه است و هر انسانی که هدایت می شود حتما برای شما باقیات الصالحات خواهد بود لذا من به شما غبطه می خورم و صد البته تبریک عرض می کنم.

نیکزاد بیان کرد: هدف مجلس در موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش این است که از مسائل سخت افزاری عبور کرده و مسائل نرم افزاری که همان تربیت انسان ها است را مدنظر قرار دهیم هرچند که هنوز از مسائل سخت افزاری عبور نکرده ایم.

وی با بیان اینکه نوسازی مدارس وضعیت خوبی دارد و این را مدیون لطف عزیزان خیر مدرسه ساز هستیم، تاکید کرد: امیدوارم در کنار این تلاش های سخت افزاری و از درون این فضاها که با نیت خالص ساخته شده اند انسان های خداشناس و با ایمان بیرون آیند و برای جامعه مفید باشند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان بار دیگر یاد و خاطره مرحوم دکتر محمدرضا حافظی را گرامی داشت.

انتهای پیام

کد خبر 6580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =