کد خبر 6587
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

وزیر کار بیکار شد!/ عبدالملکی به دلیل ناکارآمدی استعفا داد

وزیر کار بیکار شد!/ عبدالملکی به دلیل ناکارآمدی استعفا داد

وزیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم در توییتی خبر استعفای خود را اعلام کرد؛ در همین رابطه نمایندگان مجلس معتقدند تصمیمات عبدالملکی از پشتوانه کارشناسی برخوردار نبود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، حجت الله عبدالملکی وزیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم در توییتی خبر استعفای خود را اعلام کرد.  

وی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «استعفای خود را از این سمت اعلام می‌نمایم. اینجانب در طول حدود ۳۰۰ روز فعالیت در این وزارتخانه، همه تلاش خود را برای خدمت صادقانه به مردم عزیز کشور به‌کار بستم و از همراهی صمیمانه همکاران این وزارتخانه در این مدت تشکر میکنم...»

**فرد جایگزین عبدالملکی باید بتواند همه جوانب کار را بسنجد

در همین رابطه محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نمایندگان ما اظهار داشت: امیدواریم با توجه به اهمیت وزارت کار- که جایگاه بسیار مهمی در دولت محسوب می شود و با گستردگی خط تولید و رفاه بازنشستگان سر و کار دارد- فردی که جایگزین عبدالملکی می‌شود همه جوانب کار را بتواند بسنجد چرا که موضوعاتی از قبیل بازنشستگان و موارد مشابه یک جمعیت مخاطب زیادی دارد که برای کشورهای از اهمیت بالایی برخورداراست.

**مجلس از همان ابتدا مخالف عبدالملکی بود

همچنین اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در همین رابطه یادآور شد: با توجه به اینکه وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی سه وزارتخانه ادغامی بود قطعاً وزیر این وزارتخانه باید تسلط کاملی روی این سه حوزه داشته باشد، اما متاسفانه عبدالملکی این تسلط را نداشت.

وی افزود: مجلس در زمان رای اعتماد این موضوع را مطرح کرد و انتقادات زیادی به وی داشت.

سلیمی ادامه داد: با توجه به شرایط به وجود آمده و تصمیماتی که در حوزه کارگران، شستا، تامین اجتماعی و بازنشستگان گرفته می شود از پشتوانه یک کار خوب و کارشناسی برخوردار نبود  و باعث مشکلات بسیاری در کشور شده است.
وی همچنین تصریح کرد: آقای عبدالملکی دوبار برای پاسخگویی به صحن مجلس آمد؛ درست است که کارت زرد نگرفت اما تعداد زیادی از نمایندگان مخالف وی بودند و به او اعتراض داشتند چرا که ناکارآمدی وی محرز بود.

انتهای پیام

کد خبر 6587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =