کد خبر 6637
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

نیک بین خطاب به رییس جمهور:

جراحی را از افکار نئو لیبرالیستی برخی افراد عضو در تیم اقتصادی خود شروع کنید

جراحی را از افکار نئو لیبرالیستی برخی افراد عضو در تیم اقتصادی خود شروع کنید

نماینده کاشمر در مجلس گفت: چرا جراحی را از بورس شروع نمی‌کنید که ۵۰ میلیون ایرانی را با خاک یکسان کرده است؟ جراحی را از افکار نئو لیبرالیستی برخی افراد عضو در تیم اقتصادی خود شروع کنید. تفکراتی که کالای اساسی را در گمرکات نگه داشته است، حاصل این افکار بوده که عده‌ای کوچک در بورس و بانک و مسکن می‌برند و می‌خورند و یک لشکر بزرگ ورشکسته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، جواد نیک بین نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ضمن تشکر از رئیس جمهور در میدان و انقلابی عرض می‌کنم "به صوت بلبل و قمری اگر ننوشی می/ علاج کی کنمت آخرالدواء الکی/ ذخیره‌ای بنه از رنگ و بوی فصل بهار/ که می‌رسند ز پی رهزنان بهمن و دی" آری بهمن و دی، پاییز و خزان در راه است.

وی با بیان اینکه منشا مشکلات کشور تصمیم‌های غلط، ناشی از گزارشهای غلط یا انسان‌های نا بلد است افزود: برخی از مسئولان این کشور بارها نظام را تا لبه پرتگاه سقوط پیش بردند ولی مردم جلو آنها ایستادند و با شهادت حاج قاسم‌ها، زاده اکبرها، رضایی ها و فخری زاده ها کشتی انقلاب طوفان ها را پشت سر گذاشت و با هدایت امامین انقلاب تاکنون حفظ شده و ان‌شاءالله این عَلم که در اختیار مرجع اعلم است به دست حضرت حجت (عج) خواهد رسید.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چند مگا پروژه برای کشور در نظر بگیرید چرا که آب و برق و اشغال و معیشت، راه و ریل مهم ترین معضلات کشور است. مشکل اشتغال و معیشت با مدیریت در حوزه آب، کشاورزی و برق صنایع قابل حل است اما از دولت به تنهایی کاری پیش نمی‌رود. خواهشمندم از ایرانیان داخل و خارج  کشور کمک گرفته و مرزها را بازکنید، همه ایرانیان خارج کشور معاند نیستند، سرمایه های آنها بیش از هزار میلیارد دلار است، از آنها دعوت کنید. این سرمایه ها هم ارز را میآورند و هم فکر و اندیشه.

لزومی برای خودکفایی در کالاهای غیراستراتژیک وجود ندارد/ شرکت‌های خودروسازی دهها متروپل و پلاسکو رقم می‌زنند

این نماینده مردم در مجلس گفـت: خودکفایی در عرصه های مختلف بسیار مهم بوده اما عرصه مهم خودکفایی در صنایع استراتژیک کشور، یعنی صنایع دفاعی، نظامی، غذایی و دارویی است که در صنایع دفاعی و نظامی موفق هستیم اما در حوزه صنایع دارویی و غذایی این گونه نیست. در کالاهای غیر استراتژیک لزومی ندارد که ما خودکفا شویم. چرا با انحصار دو شرکت خودروسازی جان مردم را به گروگان گرفته ایم. والله این شرکت‌ها دها متروپل و پلاسکو رقم می‌زنند، چرا نمی‌فهمیم؟ چرا با گزارش‌های غلط کارهای غلط تری انجام می‌دهیم.

شورای رقابت، شورای رفاقت است

وی ادامه داد: هم اکنون قطعات هواپیما توسط کشور تولید می‌شود چه دلیل دارد ما با انحصار جلوی رقابت را بگیریم. شورای رقابت هم بیشتر شورای رفاقت است. در حوزه دارویی اگر طرحی که درحوزه نان انجام شد و نه هفت قلم بلکه هفصد قلم کالا را گران کرد در حوزه دارو انجام دهیم قطعا تن نیمه جان مردم بی جان می‌شود. اگر روند انتقال دارو به بیمه، عاقلانه نباشد اتفاقات غیر قابل جبرانی رقم می‌خورد.

نیک بین تصریح کرد: هم اکنون بیمه کمتر از ۳۰ درصد یک نسخه را به بهانه های مختلف از جمله اینکه فلان دارو خارجی بوده و یا فلان دارو وارداتی بوده و یا آن یکی تقویتی و دیگری در فارماکوپه دارویی قرار ندارد؛ نمی پذیرد. بیمه آمپول را قبول کرده اما سرنگ را قبول نمی‌کند! قرص سرماخوردگی برای بالای ۱۲ سال را نمی‌پذیرد. وضعیت بیمه درست نیست، انتقال یارانه دارو نیازمند نظارت بوده و راهکار آن افزایش سهم تعهدات بیمه از ۷۰ درصد به ۹۰ درصد، کاهش سهم بیمار و حذف شروط غیر منطقی و غیر اجرای است.

چرا جراحی را از بورس و بانک شروع نمی‌کنید؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور اضافه کرد: چرا جراحی را از بورس شروع نمی‌کنید که ۵۰ میلیون ایرانی را با خاک یکسان کرده است؟ جراحی را از افکار نئو لیبرالیستی برخی افراد عضو در تیم اقتصادی خود شروع کنید. تفکراتی که کالای اساسی را در گمرکات نگه داشته است، حاصل این افکار بوده که عده‌ای کوچک در بورس و بانک و مسکن می‌برند و می‌خورند و یک لشکر بزرگ ورشکسته می‌شوند. چرا جراحی را از بانک‌ها شروع نمی‌کنید که در همه مراکز گران قیمت شهر ملک دارند؟ به عنوان مثال در خیابان نلسون ماندلا بیش از۱۴ بانک قرار داشته که هر کدام از آنها بیش از چند ده میلیارد تومان قیمت دارد. بانک‌ها به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شدند و نمونه آن در کاشمر روغن فرآیند که بانک سپه با زورگویی جلوی ۴۰۰ الی ۵۰۰ اشتغال را گرفته و اجازه حرکت نمی‌دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آقای عبدالملکی رفت اما کسی نپرسید که آیا تصمیماتش غلط بود یا رانت و فشار در وزارت خانه عظیم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حدی زیاد بود که اگر باج ندهی کارت گره خورده و باید استعفا دهی؟ کسی نپرسید آنجا چه اتفاقی افتاد.

تصمیم‌های غلط در وزارت جهادکشاورزی دام‌های خُرد را به نابودی کشاند/ دنیا را دیده و از آن بیاموزید

نیک‌بین خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: اوضاع کشاورزان، وضعیت دیماند و قیمت نهاده‌های کشاورزی بسیار اسف بار است. آقای ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با تصمیم‌های غلط شما در حوزه دام، دام های خُرد به نابودی کشیده شد. یک دام شیری سنگین روزانه بیش از ۲۵۰ هزار تومان خرج دارد، یعنی در یک ماه بیش از ۹ میلیون تومان هزینه داشته و در سه ماه تمام درآمدهای خودش را می‌خورد. چه تصمیمی گرفته اید؟

این نماینده مردم اضافه کرد: کشورهای دنیا که یارانه دارو و کشاورزی را حذف کردند، مدیریت مناسبی نیز انجام دادند، از دنیا یاد بگیرید. توصیه می‌کنم برخی از مدیران دنیا را ببینند، لزوماً هرچه که در دنیا غرب و شرق وجود دارد بد نبوده بلکه برخی از تجربه های آنها برای ما قشنگ است، ببینید چگونه شهر را مدیریت می‌کرده و چگونه از منابع طبیعی خود حفاظت می‌کنند. سری به زیبا کنار بزنید و مشاهده کنید در شمال کشور چه بلایی سر منابع طبیعی می‌آورند.

وی در تذکری خطاب به وزیر ارتباطات اظهار کرد: گفتید با افزایش قیمت در بسته های اینترنتی کیفیت هم ارتقا پیدا می‌کند اما کیفیت نه تنها بهبود پیدا نکرد بلکه در برخی از مناطق مانند روستاهای کاشمر و  بردسکن اینترنت وجود ندارد. در حوزه انتصابات و تصمیمات ناخردانه عرض می‌کنم" یک سینه حرف موج زند در دهان ما. از بیم دین اگرچه خموشیم چون حباب. "

انتهای پیام

کد خبر 6637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =