کد خبر 6703
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷

حاجی دلیگانی بیان کرد

جزییات خبر نقل شده از رئیس جمهور درباره ساخت هواپیما

جزییات خبر نقل شده از رئیس جمهور درباره ساخت هواپیما

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد ساخت هشت فروند هواپیمای مسافربری از سوی بنده مطرح شد و رئیس جمهور پاسخ داد؛ انشاءالله.

به گزارش نمایندگان ما، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار منتشر شده به نقل از رئیس جمهور درباره ساخت هواپیمای مسافربری گفت: شرکت هسا بنا بود تا پنج فروند هواپیمای ترابری را ساخته و تحویل دهد که یک فروند آن آماده تحویل بود.

وی با بیان اینکه ساخت چهار فروند هواپیمای ترابری دیگر در حال انجام است افزود: رئیسی در جلسه ای که بنده نیز در آن حضور داشتم عنوان کرد که شرکت هسا می تواند هواپیمای مسافربری هم بسازد که مقامات این شرکت گفتند بله.

عضو هیات‌ رئیسه مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور به مقامات شرکت هسا گفت هواپیمای ایران ۱۴۰ را بسازید، متاسفانه روند ساخت آن متوقف شده است رئیسی در این جلسه بر ساخت هواپیمای مسافربری ۷۲ نفره تاکید کردند.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: بنده در این جلسه پیشنهاد دادم که همان‌طور که بناست چهار فروند هواپیمای ترابری دیگر ساخته شود چهار فروند هواپیمای مسافربری هم ساخته شود که رئیس جمهور هم پاسخ دادند؛ انشاء الله.

همچنین روابط عمومی ریاست جمهوری هم برخی برداشت‌ها درباره زمان اجرای دستور رئیس‌ جمهور برای ساخت هشت هواپیمای مسافربری تا سفر بعدی رئیسی به اصفهان را گمانه‌زنی‌ دانسته و تأکید کرده آیت‌الله رئیسی صرفاً با اشراف بر توان متخصصان "هسا" ساخت هواپیمای مسافربری را طلب کرده و قول حمایت داده و در سخنانش با مسئولان شرکت مذکور بحثی درباره زمان‌ انجام کار مطرح نشده است.

انتهای پیام

کد خبر 6703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =