کد خبر 6790
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

قاسم‌پور:

بودجه درمان ناباروری در جای دیگری هزینه شده است

بودجه درمان ناباروری در جای دیگری هزینه شده است

رئیس فراکسیون زنان و خانو اده مجلس گفت: طی چند سال اخیر بودجه درمان ناباروری به ذینفع واقعی نرسیده و هزینه موارد دیگر شده است از دیوان محاسبات پیگیریم که مسببان آن پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان و خانو اده مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس، از عین اللهی وزیر بهداشت و درمان این سوال را مطرح کرد که چرا مصوبه بودجه سال  ۱۴۰۰ برای تحت پوشش قرار گرفتن درمان ناباروری اجرا نمی‌شود؟             

وی در توضیح سوالش گفت: در چند سال اخیر یارانه درمان ناباروری در بودجه سنواتی آمده اما انحراف عملکرد در بودجه وجود داشته است. حکایت آن است که متاسفانه در چند سال اخیر بودجه برای درمان ناباروری وجود داشته اما به ذینفع واقعی نرسیده و هزینه موارد دیگر شده است. از دیوان محاسبات پیگیریم که مسوبان پاسخ دهد.

نماینده مردم تهران با اشاره به بودجه ۱۴۰۰ گفت: طبق بند ه تبصره ۱۷ بودجه ۱۴۰۰ وزارت بهداشت مکلف به تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان جهاد دانشگاهی، معاونت درمان وزارت خانه، کمیته امداد و  چند ارگان دیگر شد تا  به صورت  ویژه موضوع ناباروری را در دستور کار قرار دهند. قرار بود طبق این بند ۹۰ درصد یارانه درمان برای زوجین نابارور اختصاص داده شود و سامانه ثبت اطلاع راه اندازی شود. اقدام موثر دیگر مجلس اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد برای درمان نا باروری بود.

وی با اشاره به ماده ۴۳ قانون جوانی جمعیت درباره بیمه درمان ناباروری گفت: متاسفانه علی رغم تنظیم گری مجلس در بودجه ۱۴۰۰  انحراف هزینه‌کرد داریم، جلسات کارگروه مربوطه تشکیل نشده و نوعا در هزینه‌کرد، وزارت بهداشت راسا بودجه را به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داده است.

انتهای پیام

کد خبر 6790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =