کد خبر 6792
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

در جلسه علنی امروز؛

قاسم پور از پاسخ وزیر بهداشت به صورت مشروط قانع شد

قاسم پور از پاسخ وزیر بهداشت به صورت مشروط قانع شد

نماینده مردم تهران در مجلس پس از استماع توضیحات وزیر بهداشت، به صورت مشروط از پاسخ های عین اللهی قانع شد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، فاطمه قاسم پور در ماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه، ۳۱ خرداد ماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پاسخ ارائه شده توسط بهرام عین اللهی به صورت مشروط قانع شد.

فاطمه قاسم پور در بیان دلیل عدم به رأی گذاشتن سوال خود از وزیر بهداشت، افزود: بنده از هفته گذشته با مسئولان وزارت بهداشت و دیوان محاسبات برای حل این مسئله گفت وگو کردم ضمن اینکه در این نشست از جواب وزیر قانع نشدم اما سوال را با منطق دیگری به رأی نمی گذارم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یادآور شد: بحث درمان ناباروری و بیمه های آن از جمله مسائلی است که باید پیگیری شود و وزیر بهداشت و تیم اش در کنار سازمان برنامه و بودجه باید آن را پیگیری کرده و ستاد جمعیت هم کمک کند.

وی تاکید کرد: اگر من امروز این سوال را به رأی نگذاشتم به این دلیل نیست که قانع شدم بلکه تصورم این است که اگر یک فرصت یک ماهه به وزارت بهداشت بدهم شاید فرصتی برای کمک به زوجین نابارور باشد.

دکتر قالیباف در ادامه یادآور شد: امروز ۲ سوال مطرح شده از وزیر بهداشت توسط نمایندگان به رأی گذاشته نشد و از پاسخ های وزیر قانع شدند اما توقع این است که هم در سیستان و بلوچستان که واقعا منطقه محروم است و البته مشکلات آن را می دانیم اولویت آن جا باشد و هم در بحث ناباروری که در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده آمده،  قول دهید با جدیت دنبال کنید کما اینکه ما حدود ۳ میلیون نفر جمعیتی را داریم که در حوزه باروری واقعا نیازمند کمک هستند و در قانون هم برای آن ها پیش بینی شده است.

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در نشست امروز در تشریح گزارش این کمیسیون درباره سوال مذکور، گفت: بعد از گذشت نزدیک به ۹ ماه از سال ۱۴۰۰، یارانه درمان ناباروری به نتیجه نرسیده است. تحت پوشش قرار گرفتن درمان ناباروری که پس از تلاش های بی وقفه در تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۰ و در تبصره ۱۴ قرار داده شد، تا همین چند وقت اخیر راهنمای فنی درمان ناباروری که اساس اقدامات بعدی  برای اجرایی شدن قانون بود، تدوین و ابلاغ نشد. نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای درمان ناباروری در بودجه ۱۴۰۰ وارد شده است، چرا این منابع از سازمان برنامه درخواست نشده است؟ و در اختیار بیمه های پایه قرار نگرفته است؟ جلسات کارگروه طراحی شده در تبصره ۱۷ چرا برگزار و نحوه تخصیص یارانه درمان برنامه ریزی نمی شود؟

وی ادامه داد: در اجرای ماده (۲۰۷) آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال فوق‌ در جلسه رسمی مورخ  ۱۹/  ۱۰/ ۱۴۰۰ ‌کمیسیون با حضور نماینده محترم سؤال‌کننده و وزیر محترم مطرح‌ و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ های ارائه شده وزیر، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده  و مستند به بند (۳) ماده (۲۰۷) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌گردد.

انتهای پیام

کد خبر 6792

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =