کد خبر 6799
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

در جریان بررسی عملکرد دستگاه‌ها در خصوص بیمه همگانی؛

خاتمی: نباید در پرداخت حقوق نظام سلامت کوتاهی شود

خاتمی: نباید در پرداخت حقوق نظام سلامت کوتاهی شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در تامین هزینه‌های مسلم خود مانده‌اند و با این وضعیت در ماه‌های پیش رو مشکلات عدیده‌ای در دانشگاه‌ها خواهیم داشت نباید به هیچ عنوان در پرداخت حقوق نظام سلامت کوتاهی شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سیدمرتضی خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۳۱ خرداد مجلس درباره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های مسوول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: اهدافی در ماده ۳۷ قانون بودجه سال جاری پیش‌بینی شده که بخشی از آن محقق نشده است، از جمله آن اختصاص منابع حاصل از یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت است. باید وزارت بهداشت برای انجام تکالیف به جای مانده ورود پیدا کرده و پیگیر مطالبات این وزارتخانه به نظام سلامت باشد در این باره به وزیر اقتصاد تذکر می‌دهم.

وی با تاکید بر لزوم پرداخت عوارض کالاهای آسیب‌رسان به حوزه سلامت ابراز امیدواری کرد که در سال آینده مجلس شورای اسلامی به موضوع اخذ عوارض از دخانیات ورود جدی داشته باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در تامین هزینه‌های خود مانده‌اند با این وضعیت در ماه‌های پیش رو مشکلات عدیده‌ای در دانشگاه‌ها فراهم می‌شود، لذا تقاضا داریم که وزارت اقتصاد و سازمان برنامه در تخصیص بودجه ورود کنند نباید به هیچ عنوان در پرداخت حقوق نظام سلامت کوتاهی صورت گیرد.

خاتمی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ساماندهی نظام شبکه سلامت اظهار کرد: علی‌رغم این تاکیدات گوش شنوایی وجود ندارد و شاهد کوتاهی هستیم مثلا در اختصاص ۱۰ درصد از درآمدهای خالص هدفمندی کوتاهی صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: سهمیه دولتی سرانه بیمه‌ها به طور کامل پرداخت نشده است.

انتهای پیام

کد خبر 6799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =