کد خبر 6816
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

دلخوش اباتری در نطق میان دستور:

دولت هرچه سریع‌تر لایحه اصلاح حقوق و دستمزد کارکنان را به مجلس بدهد

دولت هرچه سریع‌تر لایحه اصلاح حقوق و دستمزد کارکنان را به مجلس بدهد

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه لایحه مدیریت خدمات کشوری برای حقوق و دستمزد نیاز به اصلاح دارد، گفت: رئیس جمهور هرچه سریع‌تر لایحه اصلاح حقوق و دستمزد کارکنان دولت را به مجلس بدهد چرا که کارمندان برای تأمین معیشت خود مشکل دارند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی صبح امروز(سه شنبه، ۳۱ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه بر خود وظیفه می دانیم به دولت کمک کنیم، گفت: اعتقاد ما بر این است که رئیس جمهور در تمام دوران خدمت خود تا امروز، هم حریم ها را رعایت کرده، هم بی حاشیه بوده اند و هم مایل هستند برای کشور و مملکت کار کنند لذا تذکرات ما به زیرمجموعه دولت است که باید این اصلاحات را در نظر قرار دهد.

وی  در ادامه با بیان اینکه لایحه مدیریت خدمات کشوری در دوره هفتم مجلس آغاز و در دوره هشتم به پایان رسید، اظهار داشت: لایحه مدیریت خدمات کشوری برای حقوق و دستمزد آن زمان بود و امروز آن لایحه به درد نمی خورد و کارکنان دولت انتظار دارند رئیس جمهور هرچه سریع تر لایحه اصلاح حقوق و دستمزد کارکنان دولت را به مجلس دهید چرا که کارمندان برای تأمین معیشت خود مشکل دارند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس در ادامه با اشاره به نتیجه جلسه شورای عالی اقتصاد که موجب نگرانی شده است، گفت: از دستگاه های دولتی نقل می کنم که متأسفانه در بخشنامه ای یا دستور کاری که دارند، ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن که قرار بود سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد تسهیلات بدهد را با یک نامه لغو کردند.

دلخوش اباتری اضافه کرد: از سوی دیگر، چطور از مالیات بر ارزش افزوده می خواهید یک واحد درصد کاهش بدهید و آن را به مسکن اختصاص دهید؟ این کار قانون گذاری است. همچنین چطور می خواهید قانونی که قرار مجلس به آن تسهیلات بدهد را لغو کنید در صورتی که باید به تذکر حضرت آقا توجه کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با ذکر مثالی گفت: آسیابانی بود که گندم مردم را آرد می کرد و از هر کیسه، یک کاسه آرد بر می داشت و زمانی که فوت کرد به خواب فرزندان خود آمد که کاری کنید که مردم نسبت به من نگرانی نداشته باشند. فرزندان او نیز فکر کردند که چه کنند. گفتند پدر ما یک کاسه می برد، ما ۲ کاسه ببریم که لاقل بگویند خدا پدر آنها را بیامرزد؛ لذا آقایان دستگاه های اجرایی نکند کاری کنید که فردا مردم بگویند خدا پدر دولت های قبل را بیامرزد.

وی با اشاره به هیأت بررسی و تطبیق مصوبات گفت: من ممنون هستم که با پیگیری شما نمایندگان، به حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ایراد گرفته و روز گذشته نهایی شد که امیدواریم دولت نیز با این ایراد به حقوق بازنشستگان که زندگی اولاد و اطرافیان آنها را نیز فراهم می کند، رسیدگی کند.

دلخوش اباتری با اشاره به تسهیلات ۱۶، ۱۷ و ۱۸ درصد بانکی گفت: رئیس جمهور باید دستور اجرای قانون بودجه را بدهد. ۳ ماه از تصویب قانون بودجه گذشته اما بانک ها تسهیلات نمی دهند و صندوق کارآفرینی امید برای اعطای تسهیلات دچار مشکل است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به موضوعات وزارت بهداشت، اظهار کرد: باید به وزیر بهداشت فشار آورد که حقوق طرحی ها، جذب و استخدام آنها را که مد نظر مقام معظم رهبری است را هرچه سریع تر پرداخت کند.

انتهای پیام

کد خبر 6816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =