کد خبر 6846
۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

سعادتی:

ورود دلالان به عرصه کشاورزی خسارات سنگینی به کشاورزان وارد کرده است

ورود دلالان به عرصه کشاورزی خسارات سنگینی به کشاورزان وارد کرده است

مردم بابل در مجلس گفت: دریافت هزینه‌های کلان از کشاورزان بابت حفاری چاه‌آب‌های زیر زمینی، فشار بیش از اندازه به کشاورزان وارد کرده است، امیدوارم وزارت نیرو ورود جدی به این مسئله داشته باشد. با ورود دلالان به عرصه کشاورزی خسارات سنگینی به کشاورزی وارد شده است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، مهدی سعادتی بیشه سری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۱ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با سلام و درود  خدمت ملت شریف ایران  گفت: وضعیت  کشاورزی و کشاورزان در استان مازندران در شرایط مطلوبی قرار ندارد و نزدیک به ۴۶۸ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت این استان به  تولید برنج و مرکبات اختصاص دارد؛ جهاد کشاورزی چرا از کشاورزان به عنوان تولید کنندگان حمایت مستمری ندارد؟ دلیل عدم حمایت از کشاورزانی که در گرمای شرجی برای قُوت ملت و مردم در تلاش هستند؛ چیست؟

نماینده مردم در مجلس با اشاره به سفر معاون رییس جمهور به استان بابل افزود: پیگیری‌های مشکلات کشاورزان از دولت قبل  ادامه داشته و با سفر رییس جمهور و معاونان دولت سیزدهم  این مشکلات مورد  توجه قرار گرفت اما تاکنون مسئله سوخت کشاورزان هنوز رفع نشده است؛ مردم انتظار دارند با توجه به شروع فصل کاشت برنج ستاد مقابله با قاچاق کالا، وزیر نفت، وزیر کشاورزی و وزیر نیرو سریعا مشکلات کشاوزران رفع کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: طرح حفاری چاه در بابل و مازندران دچار مشکل شده است، با دو متر حفاری به آب می رسیم امیدورام مشکلات کشاورزان به ویژه موضوع  سوخت کشاورزان رفع شود.

وی خطاب به وزارت نیرو تاکید کرد: دریافت هزینه‌های کلان از کشاورزان بابت حفاری چاه‌آب‌های زیر زمینی، فشار بیش از اندازه به کشاورزان وارد کرده است، امیدوارم وزارت نیرو ورود جدی به این مسئله داشته باشد. با ورود دلالان به عرصه کشاورزی خسارات سنگینی به کشاورزی وارد شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: چرا برای برق دار کردن چاه‌های آبی دولت هزینه‌ای نمی‌کند و باید وزارت نیرو این کار را به صورت جدی پیگیری کند، شن ریزی بین مزارع و همچنین  مکانیزه کردن زمین ها باید  وزارت جهاد ورود پیدا کند.          

نماینده  مردم در مجلس یازدهم گفت : تقاضا داریم که موضوع کمربندی جنوبی استان  و گذرگاه جنوبی که متاسفانه بعداز ۲۰ سال به صورت سیاسی افتتاح شد و هنوز در  ۳ پل اصلی و اساسی روشنایی و خط کشی جاده‌های آن تکمیل نشده  و شاهد تصادفات بسیاری هستیم سریعا تامین اعتبار شود.

وی  در ادامه تاکید کرد: کمربندی شرقی بابل با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری تملک شده اما متاسفانه برای تکمیل آن که میلیون‌ها مسافر تردد می‌کنند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید دولت در این زمینه کمک کند.

سعادتی با اشاره به بافت‌های فرسوده استان بابل  تصریح کرد:  موضوع طرح‌های بازآفرینی بافت‌های فرسوده در شهربابل  باید حل شود و بحث جاده های مرگبار گنج افروز، لاله آباد و بابل که قبلا در مورد آن تذکر داده‌ام تامین اعتبار شوند.

نماینده مردم با انتقاد از عدم توجه وزارت ورزش به ظرفیت‌های استان بابل گفت:  کم لطفی وزارت ورزش به مازندران به عینه شاهد هستیم، عدم تخصص اعتبار مناسب در حوزه ورزش به شهر بابل به عنوان شهر المپیکی موجب نارضایتی ورزشکاران و ورزش دوستان این منطقه شده است، از سجادی وزیر ورزش و جوانان درخواست دارم از تغییر کاربری ورزشگاه ایزدکلا پیشگیری کنند.

وی در ادامه خطاب به وزیر اقتصاد و سازمان امور مالیات  تاکید کرد : با اپیدمی کرونا بسیاری از مشاغل آسیب دیده‌اند در مورد پرداخت مالیات باید از حمایت‌های دولتی بهره‌مند می‌شدند؛ در این زمینه  قانون دریافت مالیات باید اصلاح شود.

سعادتی بیشه در پایان تاکید کرد: در خصوص مسائل هسته‌ای بازدیدی از  منطقه مورد نظر داشتیم خوشبختانه شاهد اقتدار و  رشادت دانشمندان بودیم و دوربین های فراسازمانی جمع شده و نفس شیطانی  دشمن با این اقدام مقتدرانه نظام اسلامی به شماره افتاده و قطعا شاهد توفیقات بیشتر نظام در این موضوع هستیم.

انتهای پیام

کد خبر 6846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =