کد خبر 6876
۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰

کمیته‌ای برای تدوین پیشنهادها به‌منظور کارآمدسازی شرکت‌های دولتی تشکیل می‌شود

کمیته‌ای برای تدوین پیشنهادها به‌منظور کارآمدسازی شرکت‌های دولتی تشکیل می‌شود

اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در موضوع کاهش هزینه‌ها، کوچکسازی و درآمدسازی دستگاه‌های اجرایی مقرر کردند، کمیته‌ای تخصصی، پیشنهاد جامعی برای ساماندهی و کارآمدسازی شرکت‌های دولتی تدوین کند.

به گزارش نمایندگان ما، در جلسه کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست محمدباقر ذوالقدر و با حضور برخی اعضای مجمع و نمایندگانی از دولت، مجلس و قوه قضاییه برگزار شد، مواد دیگری از  سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه در خصوص «اصلاح ساختار بودجه کشور» در جهت نیل به پیشرفت اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

اعضای کمیسیون مشترک در موضوع «کاهش هزینه‌ها، کوچکسازی، مولدسازی و درآمدسازی دارائی‌ها، اموال و املاک دستگاه‌های اجرایی» به جمع‌بندی رسیدند و با تاکید بر کاستن از بنگاه داری و تصدی‌گری‌های غیر ضرور دولت مقرر شد، کمیته‌ای تخصصی، پیشنهاد جامعی برای «ساماندهی و کارآمدسازی شرکت های دولتی»، تدوین کند.

در ادامه موضوع نقش‌آفرینی بیشتر صندوق توسعه ملی در ایجاد ثبات اقتصادی و صیانت از صندوق ثروت ملی بررسی شد که موارد اعضا به تصویب اعضا رسید.

خاطر نشان می‌شود در این جلسه، محمدرضا باهنر، صادق واعظ زاده، سید مرتضی نبوی، مجید انصاری، داود دانش جعفری، سعید جلیلی و حسین مظفر و نمایندگان دولت، مجلس و قوه قضاییه و ستاد کل نیروی‌های مسلح دیدگاههای خود را پیرامون اصلاح ساختار بودجه کشور و نقش آن در رفع مشکلات و ایجاد جهش اقتصادی بیان کردند.

 بررسی مواد باقیمانده از آیین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، دستور جلسه صحن امروز مجمع بود.

در این جلسه که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور اکثریت اعضای مجمع برگزار شد، مواد دیگری از آیین نامه داخلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایتاً پس از برگزاری چند جلسه،  این آیین‌نامه به تصویب اعضای مجمع رسید.

آیین‌نامه داخلی مجمع، جهت تایید به محضر مقام معظم رهبری تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 6876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =