کد خبر 6896
۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

دیدار فراکسیون زنان مجلس با نماینده ولی فقیه ایلام؛

اقدام مجلس برای تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده قابل‌ تقدیر است

اقدام مجلس برای تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده قابل‌ تقدیر است

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در جریان دیدار اعضای فراکسیون زنان مجلس گفت: اقدام مجلس در تصویب قانون جوانی جمعیت قابل‌ تقدیر و نظارت میدانی نمایندگان در تصمیم سازی ها موثر است.

به گزارش نمایندگان ما، اعضای فراکسیون زنان مجلس با حجت‌ الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام دیدار و گفت و گو کردند.

امام‌ جمعه ایلام در این دیدار با بیان اینکه ورود به میدان و نظارت‌های میدانی باعث تصمیمات درست و کاربردی خواهد شد، گفت: دیدار نزدیک با مردم در تصمیم‌سازی‌ها مؤثر خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه در استان بانوان تحصیل‌کرده زیادی داریم، افزود: در گذشته محدودیت‌های زیادی برای تحصیل بانوان وجود داشت اما در حال حاضر بانوان زیادی مانند خانم فلاحی داریم و برای نخستین‌بار یک بانو به مجلس راه یافته و زنان شایستگی خود را با فعالیت در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های مدیریتی و مجلس نشان داده‌اند.

 کریمی با بیان اینکه باید متناسب با تحصیلات زنان از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کرد، ادامه داد: انتظار می‌رود از ظرفیت بانوان تحصیل‌ کرده استفاده کرد البته بکارگیری نیروها در ادارات محدود است و در جاهای دیگر هم به‌ درستی استفاده‌ نشده و در این راستا  فعالیت و تصمیم سازی فراکسیون زنان و خانواده مجلس  نقش موثری در برنامه‌ها و فعالیت‌ های حوزه بانوان کشور دارد.

وی با بیان این‌که در رابطه با تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور در ته جدول قرار داریم و به این مهم به‌درستی توجه نشده‌است،  افزود: در گذشته مردم وسایل را تولید می‌کردند اما متأسفانه درحال‌حاضر این موضوع مغفول مانده و مردم حتی انگیزه‌ای برای احیای آن‌ها هم ندارند و توجه شما می‌تواند در این‌ رابطه مؤثر واقع شود و در حوزه آسیب‌های اجتماعی، استان ایلام را هم مورد توجه و حمایت بیشتری قرار دهید.

امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه برخی از بانوان در رابطه با حمایت‌های تامین اجتماعی و بیمه نیازمند حمایت هستند، گفت: اقدام مجلس برای تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده قابل‌ تقدیر است البته متأسفانه در ایلام حتی یک جلسه برای اجرای این قانون برگزار نشده در حالی‌ که هزینه‌های ناباروری سنگین است و برخی تمایل دارند بچه‌دار شوند اما شرایط آن را ندارند و باید برای فرزند آوری فشارها را از دوش آن‌ها برداشت.

وی تصریح کرد:  در صدا و سیما و رسانه‌ها باید به کرامت و منزلت زنان توجه کرد و باید به موضوع  عفت زدایی و تبلیغات گسترده دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در جامعه، بیش از گذشته پرداخته شود.
 
سارا فلاحی نماینده مردم ایلام و سخنگوی  فراکسیون زنان در این دیدار گفت: ما نمایندگان وظایف نظارتی و ملی داریم که باید مورد توجه قرار گیرد و باتوجه به پیگیری‌های فراکسیون طی دو سال گذشته در مورد بررسی مشکل استان‌ها در راستای انجام‌ وظیفه نظارتی این‌بار به ایلام سفر کرد و چهار عضو فراکسیون زنان از نمایندگان فعال مجلس هستند و در این حوزه زنان دغدغه دارند.

 فلاحی با بیان اینکه در ادوار مختلف به‌درستی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان ایلام استفاده‌ نشده است افزود: به قول شهید سلیمانی از دو درصد ظرفیت باید صد در صد استفاده کرد اما متأسفانه از این‌ همه ظرفیت استان به‌ویژه حوزه زنان به‌ درستی استفاده‌ نشده است و اگر هم‌ افزایی فکری و وحدت رویه داشته‌باشیم آسیب‌ها و هزینه‌ها را می‌توان به فرصت تبدیل کرد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: چند مساله برای ما مهم است و با توجه به این‌که رهبر معظم انقلاب امسال را سال تولید دانش بنیان و اشتغال نام‌گذاری کردند بنابراین یکی از برنامه‌های ما در حوزه شرکت‌های دانش بنیان است و خوشبختانه در استان نزدیک به ۹ شرکت با مدیریت بانوان اداره می‌شوند البته سرطان برست یکی از شایع‌ترین سرطان‌های شایع در میان زنان دنیاست و کارهای خوبی در این زمینه انجام‌ شده برای این‌که بتوان مرکز درمان سرطان را ایجاد و با ناباروری مبارزه کنیم.

وی افزود: مجلس در حوزه آسیب‌های اجتماعی بودجه‌ای پیش‌بینی کرده و در اختیار وزارت کشور قرار داده و سهمی هم برای ایلام پیش‌بینی شده‌ است تلاش می‌کنیم سفر ما دستاوردهای خوبی را داشته باشد البته به استان‌های مختلف سفر داشتیم و به دیپلماسی پارلمانی  برای پیشبرد مسایل توجه داریم.

فلاحی خطاب به امام‌جمعه ایلام خواستار استفاده از نظرات و پیشنهادات ایشان برای پیشبرد مسائل و از اصحاب رسانه برای انتشار خبرهای این سفر تشکر کرد.

فاطمه قاسم‌پور رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس در این دیدار گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب  و به تعبیر ایشان، مسائل زنان از مسائل درجه یک کشور است و زنان باید برای حل مسائل زنان تلاش کنند همچنین در حوزه حکمرانی بحث تقویت حلقه‌های میانی و عملکرد میانجی‌گری اجتماعی را مورد توجه قرار می‌دهند فراکسیون زنان مجلس تلاش کرده این مسائل را پیگیری کند. در بازدیدهای میدانی در گفت‌وگو با ذی‌نفعان به‌صورت شفاف مسائل را گفتگو می کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود رهبر معظم انقلاب در مورد بازدیدهای میدانی مجلس تاکید کردند که این کار باید تداوم یابد و همان رویکرد که ایشان فرمودند و با نگاه به این‌که در این گفتگوی تعاملی با جامعه زنان و مدیران و حلقه‌های میانی بتوان نظام مسائل دقیق را تبیین کنیم و در این سفرها از نظرات کارشناسان، مدیران و دلسوزان استفاده خواهیم کرد.
رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائلی که پیگیری کردیم مباحث حوزه سلامت، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است و البته مجلس حمایت از جوانی جمعیت را مورد توجه قرار داد.
وی اضافه کرد،  باید بتوانیم زودتر مرکز ناباروری را در ایلام تجهیز کنیم.

قاسم‌پور یادآور شد: بستر انقلاب اسلامی با توجه به رویکرد که گفتمان انقلاب داشته‌است و الگوی سوم که هم کنشگری اجتماعی زنان را به رسمیت شناخته و هم نقش ویژه زنان در خانواده با نقش مادری و همسری را مدنظر دارد، اضافه کرد:  حضور بانوان را در عرصه‌های کنشگری بیشتر ببینیم  و این مهم   همکاری بیشتر شما را می‌طلبد و به نفع ارتقای وضعیت کشور در زنان است.

انتهای پیام

کد خبر 6896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =