کد خبر 6915
۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

مالکی:

رفت‌وآمد اروپایی‌ها تغییری در سیاست جمهوری اسلامی ایران ایجاد نخواهد کرد

رفت‌وآمد اروپایی‌ها تغییری در سیاست جمهوری اسلامی ایران ایجاد نخواهد کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران برای پرداختن به موضوعات دو جانبه و مذاکرات رفع تحریم‌ها، گفت: این رفت و آمدها تغییری در سیاست جمهوری اسلامی ایران ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش نمایندگان ما، فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص سفر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، گفت این سفر در حالی انجام شد که اعتماد ایران به اروپایی‌ها به دلیل بدعهدی‌های مکرر کم رنگ شده است. اروپایی‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام هرچه تعهد کردند را اجرای نکردند و صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بعد از سفر آقای گروسی به ایران را هم می‌توان به عنوان آخرین بدعهدی آنها نام برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است: مشکلات درونی آمریکا و غربی‌ها سبب شده آنها از یک طرف خود را در باتلاق اوکراین گرفتار کنند و از سوی دیگر تعهدات برجامی خود را فراموش کنند. این سفر هم که گفته شده در چارچوب رایزنی‌های جاری بین ایران و اتحادیه اروپا و پیگیری مناسبات دوجانبه، برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها است، انجام شده تا دغدغه‌ها خود را دنبال کنند.

وی در ادامه یادآور شد: بعد از سفر لاورف به تهران و به ویژه بعد از قطعنامه شورای حکام و تصمیم ایران درباره قطع تمام دوربین های فراپادمانی، پیش بینی می شد که این سفرها به تهران آغاز شود. ایران مورد توجه کشورهای شرق و غرب قرار گرفته و آنها با دیدن قدرت ایران اذعان دارند که دیپلماسی تنها راه اجرای کامل برجام است.

مالکی تصریح کرد: اروپایی‌ها باید بدانند که این رفت و آمدها تغییری در سیاست جمهوری اسلامی ایران ایجاد نخواهد کرد، ایران برای توافق مذاکره کرد و به تمام تعهدات خود هم پایبند بود اما آنها با خسارت‌هایی که زدند اعتماد ایران را خدشه دار کردند به نوعی که به این سفرها هیچ امید و اعتمادی نداریم.

انتهای پیام

کد خبر 6915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =