کد خبر 6916
۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷

رشیدی:

آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو تدوین شده است

نگران هستیم که مافیا در تدوین آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو نفوذ کرده باشند
 آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو  تدوین شده است

نماینده مرودشت در مجلس از تدوین آیین‌نامه واردات خودرو در ۱۰ بند در وزارت صمت خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، جلیل رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین اخبار تدوین آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو، اظهار کرد: طبق آخرین اخباری که به بنده رسیده، آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده و در نوبت تصویب در هیئت دولت است.

وی با بیان اینکه این آیین‌نامه در ۱۰ بند تدوین شده است، افزود: طبق اخباری که بنده دارم شرط سقف دلاری برداشته شده و قرار است واردات خودرو با تعرفه انجام شود.

نماینده مرودشت در مجلس اظهار کرد: نظر نمایندگان مجلس هم این بود که واردات خودرو بدون سقف باشد و از طریق تعرفه کنترل شود.

رشیدی با بیان اینکه با این روش خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی با تعرفه کمتر و خودروهای با قیمت بالا باید تعرفه بیشتری بپردازند، ادامه داد: نظر ما این بود که خودروهای با حجم موتور پایین و کم مصرف یعنی خودروهای اقتصادی کمتر از ۱۰ هزار دلار بین ۵ الی ۱۰ درصد و خودروهای ۴۰ یا ۵۰ دلاری با تعرفه ۹۵ تا ۱۰۰ درصد تعرفه بپردازند.

وی بیان کرد: قرار است بنده جلسه‌ای با آقای فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت داشته باشم و درباره آیین‌نامه تدیون شده برای واردات خودرو بحث و تبادل نظر شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در پایان ضمن انتقاد از تاخیر ۳ ماهه در تدوین آیین‌نامه واردات خودرو، گفت: تاخیر در تدوین آیین‌نامه‌ای که همه موارد آن مشخص است جای نگرانی دارد؛ ما نگران هستیم که خدایی نکرده مافیا در این مورد نفوذ کرده باشد.

انتهای پیام

کد خبر 6916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =