کد خبر 7059
۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

سیاه کلی:

توقع ما از سخنگوی دولت این است که خلاف نظرات رئیس جمهور اعلام نظر نکند

توقع ما از سخنگوی دولت این است که خلاف نظرات رئیس جمهور  اعلام نظر نکند

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: در شرایطی که مقرر شده است دولت لایحه تشکیل دو وزارتخانه را بدهد و با تشکیل این دو وزارتخانه، دولت دو وزیر معرفی تا مجلس درباره آنها تصمیم گیری کند، شایسته نیست سخنگوی دولت خلاف نظر رئیس جمهور صحبت کند.

به گزارش نمایندگان ما، لطف الله سیاه کلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یکی از طراحان اصلی استیضاح فاطمی امین در واکنش به اظهار نظر سخنگوی دولت مبنی بر اینکه تشکیل وزارت بازرگانی لایحه دولت نیست و طرحی در مجلس است و باید منتظر تصمیم مجلس باشیم و پس از نظر قانونی مشخص شود که باید یک وزیر معرفی شود یا دو وزیر، گفت: همانطور که رئیس محترم مجلس درصحن علنی گفتند، با صحبتی که رئیس جمهور محترم با آقای دکتر قالیباف داشتند، مقرر شده است دولت لایحه تشکیل دو وزارتخانه را بدهد و با تشکیل این دو وزارتخانه دولت دو وزیر معرفی کند تا مجلس درباره آنها تصمیم گیری کند. این نظر صریح آقای دکتر رئیسی است و بر همین اساس بود که ما قبول کردیم برای استیضاح فرصتی دوباره داده شود چرا که از نظر ما آقای فاطمی امین نه برای صنعت و نه برای بازرگانی توانمندی‌های لازم را ندارند و حتماً باید برای وزارتخانه جدید از مجلس رأی اعتماد بگیرد.  

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، افزود توقع ما از سخنگوی دولت این است که خلاف نظرات رئیس محترم جمهور  اعلام نظر نکند. همچنین از آقای مخبر نیز که در جریان مذاکرات و تفاهمات دو رئیس قوه هستند، می خواهیم فوری و در اولین جلسه هیئت دولت این لایحه را تصویب و به مجلس ارائه کنند و در موعد خود دو وزیر به مجلس معرفی کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 7059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =