کد خبر 7087
۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

مولوی:

دریافت نرخ دلاری بلیط هواپیما موجب تضعیف پول ملی و برخلاف عقلانیت است

دریافت نرخ دلاری بلیط هواپیما موجب تضعیف پول ملی و برخلاف عقلانیت است

نماینده آبادان در مجلس خواستار اتخاذ سیاستگذاری مناسب وزارت راه برای خدمت‌رسانی مطلوب شرکت‌های هواپیمایی شد و گفت: این وزارت مانع از اجرایی شدن دریافت نرخ دلاری بلیط هواپیما شود.

به گزارش نمایندگان ما، سیدمحمد مولوی نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شرایط فعلی اقتصادی باید به فکر تقویت واحد پولی کشورمان باشیم و از اقداماتی که باعث تضعیف آن می‌شود به شدت پرهیز کنیم.

وی با اشاره به صنعت هوانوردی کشور افزود: موضوع نرخ بلیط هواپیما در سال‌های اخیر همواره یکی از چالش‌های مردم و شرکت‌های هواپیمایی بوده و دو طرف از شرایط موجود ابراز نارضایتی کرده‌اند.

نماینده مردم آبادان در مجلس، خواستار اتخاذ سیاستگذاری مناسب از سوی وزارت راه و شهرسازی به منظور خدمات‌رسانی مطلوب شرکت‌های هواپیمایی شد و عنوان کرد: برنامه ریزی‌های نگران کننده‌ای در خصوص نحوه نرخ گذاری بلیط در حال انجام است.

مولوی ادامه داد: در روزهای اخیر اعلام شده که نرخ بلیط برای اتباع خارجی به صورت دلاری محسوب می‌شود که قطعاً این یک موضوع نگران کننده است و وزارت راه و شهرسازی باید به طور سریع اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سودآوری برای شرکت‌های هواپیمایی مهم است، آیا محاسبه بلیط به نرخ دلار باعث نمی‌شود که برای اتباع خارجی بیش از اتباع ایرانی بلیط در نظر گرفته شود؟

نماینده مردم آبادان در مجلس همچنین دریافت نرخ دلاری بلیط هواپیما را باعث ایجاد چالش برای صنعت گردشگری خوزستان برشمرد و افزود: بیشترین تعداد گردشگران عراقی از مرز شلمچه وارد کشور می‌شوند و از فرودگاه بین‌المللی آبادان و فرودگاه بین‌المللی شهید سلیمانی اهواز سفر خود را انجام می‌دهند که دریافت نرخ دلاری بلیط هواپیما قطعاً مشکلات زیادی را به دنبال دارد.

مولوی در ادامه توجه به کسب و کارهای گردشگری را مهم قلمداد کرد و گفت: حمل و نقل یکی از زیرساخت‌های اصلی صنعت توریسم است و با تصمیمات غلط نباید نارضایی عمومی ایجاد و یا در شرایط فعلی اقتصادی، مشکل جدیدی ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تفکر دریافت دلار در برخی مشاغل تغییر کند، اظهار کرد: تضعیف پول ملی و برخلاف عقلانیت و مصالح ملی است و شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها و دیگر مشاغلی که به دنبال دریافت آن به نام اتباع خارجی هستند، نباید آن را اجرا کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به انتخاب ایران به عنوان یک مقصد گردشگری مناسب برای اتباع خارجی، گفت: یکی از مزایای سفر اتباع خارجی، ارزان بودن هزینه‌های اقامت، پرواز و سایر شرایط اقامتی برای گردشگران خارجی است که دریافت هزینه‌ها به نرخ دلار باعث می‌شود که ایران دیگر مقصدی ارزان تلقی نشود و بسیاری از خانواده‌هایی که از طریق گردشگری امرار معاش می‌کنند با مشکل مواجه شوند.

انتهای پیام

کد خبر 7087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =