کد خبر 7095
۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱

علیپور:

اینکه با تعیین نرخ دلاری برای اتباع خارجی برای کشور دردسر بسازیم قابل قبول نیست

اینکه با تعیین نرخ دلاری برای اتباع خارجی برای کشور دردسر بسازیم قابل قبول نیست

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از نرخ گذاری ارزی بلیت هواپیما برای مسافران خارجی تاکید کرد: متاسفانه با این اقدام قیمت بلیت هواپیما در برخی از مسیرها بیش از صد درصد افزایش یافته و این وضعیت اصلا قابل قبول نیست.

به گزارش نمایندگان ما، کمال علیپور نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام سازمان هواپیمایی برای نرخ گذاری ارزی بلیت هواپیما برای اتباع خارجی، بیان کرد: افزایش قیمت بلیت هواپیما برای اتباع خارجی از نظر بنده کار اشتباهی است. اصلا هماهنگی هایی در این حوزه صورت نگرفته است. اینکه قیمت واقعی بلیت از گردشگر خارجی گرفته شود مشکلی با قوانین ندارد اما اینکه با عدم مدیریت این اقدام بر روی قیمت پروازهای داخلی تاثیر گذاشته و برای مردم خود کشور نیز افزایش قیمت چشم گیری را رقم بزند قابل قبول نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: اینکه با تعیین نرخ دلاری برای اتباع خارجی برای کشور دردسر بسازیم قابل قبول نیست. این اقدام از نظر ما اشتباه بوده است. بنده معتقدم که قیمت بلیت های داخلی باید برای مسافران داخلی و خارجی یکسان باشد. از سوی دیگر قطعا این تصمیم مشکلاتی برای جذب گردشگر نیز ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این افزایش قیمت بلیت هواپیما اصلا منطقی نیست و نوسانات شدیدی را در بازار ایجاد کرده است. بنده خودم رصدی بر قیمت بلیت ها داشتم و دیدم که قیمت برخی از مسیرها  ۱۰۰ برابر افزایش یافته است. اصلا منطقی در این کار وجود ندارد. کمیسیون عمران این موضوع را با جدیت دنبال خواهد کرد و جلسات کمیسیون عمران برای کنترل این وضعیت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

کد خبر 7095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =