کد خبر 7130
۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴

در معارفه مسئولان اداره تربیت بدنی مجلس مطرح شد

تاکید بر ضرورت ترویج ورزش پهلوانی و تقویت دیپلماسی ورزشی

تاکید بر ضرورت ترویج ورزش پهلوانی و تقویت دیپلماسی ورزشی

مراسم معارفه مسئولان و اعضای کمیته های ورزشی اداره تربیت بدنی مجلس که با حضور روسای فدراسیون های ورزشی کشور برگزار شد، رئیس حوزه ریاست مجلس بر ضرورت ترویج توسعه ورزش همگانی تاکید کرد.

به گزارش نمایندگان ما، مراسم معارفه مسئولیت و اعضای کمیته های ورزشی اداره تربیت بدنی مجلس صبح امروز (یکشنبه، ۱۲ تیرماه) با حضور سید محمد جواد شوشتری رئیس حوزه ریاست مجلس، سیدرضا تقوی رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران و مدیران کل مجلس شورای اسلامی و رؤسای فدراسیون های ورزشی کشور برگزار شد.

ضرورت ترویج ورزش پهلوانی

سید محمد جواد شوشتری با بیان اینکه اهمیت ورزش تا آن جایی است که در تمام بخش های زندگی باید به آن توجه شود چرا که می تواند به عنوان یک عامل کمک کننده برای بهتر زندگی کردن مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در جامعه با آن روبه رو هستیم، به عمومی نکردن ورزش برمی گردد و به رغم اینکه فضاهای ورزشی زیادی در شهرهای پیشرفته کشور و مراکز استان ها وجود دارد اما به حوزه ورزش بیشتر به عنوان موضوعی فانتزی نگاه می شود.

شوشتری یادآور شد: ورزش تا جایی اهمیت دارد که در احادیث و روایات بسیاری از ائمه اطهار (ع) به آن اشاره شده است کما اینکه بر انجام بعضی ورزش ها اعم از شنا، سوارکاری، تیراندازی، پیاده روی و دو میدانی تاکید شده است. ورزش هایی که شاید آن زمان هزینه زیادی به همراه نداشته اما الان جزو گران ترین ورزش ها هستند.

مراسم معارفه مسئولان و اعضای کمیته های ورزشی مجلس شورای اسلامی با حضور روسای فدراسیون های ورزشی کشور

وی تصریح کرد: ما نتوانستیم ورزش را با زندگی عادی روزمره عجین کنیم و اگر فردی به طور هفتگی ورزش می کند تصور می کنیم کار اضافه ای انجام داده است و این گیر اساسی کار است بنابراین ما در آموزش فرهنگ عمومی ورزش با مشکل مواجه هستیم. رئیس حوزه ریاست مجلس تاکید کرد: ورزش از این نظر دارای اهمیت است که تاثیر مثبتی بر بدن و روح انسان دارد ضمن اینکه ما به دنبال قهرمانی نیستیم بلکه باید به دنبال ترویج فرهنگ پهلوانی باشیم، همچنین به ورزش به عنوان یک ابزار مدیریت بر خود نگاه کنیم و این موضوعی است که مورد غفلت قرار گرفته است.

وی افزود: هم اکنون امکانات ورزشی مطلوبی در شهرهایی مثل تهران وجود داشته و در خصوص فضای ورزشی و امکانات ورزشی موجود در پارک ها از حیث سرانه تقریبا مشکل جدی نداریم اما نتوانستیم به خوبی این امکانات را مدیریت کنیم تا خانواده ها بتوانند با برنامه ریزی از آن ها استفاده کنند.

شوشتری خاطرنشان کرد: هم اکنون مسئولان مختلف در کشور باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کنند کما اینکه بخشی از این وظیفه برعهده مجلس است به این صورت که کمیسیون فرهنگی طرح های درستی در این زمینه ارائه دهد، همچنین امکانات و بودجه مناسبی برای این بخش در نظر گرفته شود که البته در سال های اخیر به این مسئله به خوبی توجه شده است.

رئیس حوزه ریاست مجلس در ادامه با یادآوری مسئولیت هر کدام از مسئولان برای حل مشکلات بیان کرد: با توجه به اینکه با استفاده از امکانات ورزشی می توان از ابتلا به بسیاری از امراض پیشگیری کرد بنابراین نباید منتظر باشیم تا دیگران در این زمینه برای ما نسخه بپیچنند بلکه باید با استفاده از فرصت ها و امکاناتی که در اختیار داریم سرانه استفاده از امکانات ورزشی برای مردم را افزایش دهیم.

آمادگی کمیسیون فرهنگی برای پیگیری مطالبات فدراسیون های ورزشی

سیدرضا تقوی با اشاره به اینکه حوزه ورزش از چند جهت باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: ما امروز باید این پدیده جهانی را به درستی بشناسیم و تجزیه و تحلیل کنیم و متناسب با دستاوردهای حاصل از این شناخت برای ترویج آن برنامه ریزی کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ورزش باید از نظر تاثیر در حفظ سلامت عمومی مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: ما برای تامین سلامت فردی و عمومی بودجه های کلانی در کشور تخصیص می دهیم که تنها مختص به حوزه ورزش هم نیست بلکه در این فرآیند به پاسداران سلامت که در زیرمجموعه های مختلف وزارت بهداشت اعم از بیمارستان ها و داروخانه ها به عنوان پزشک، پرستار و ... فعالیت دارند باید توجه کنیم. همچنین وزارت ورزش و جوانان از دیگر بخش هایی است که می تواند نقش موثری در تامین سلامت عمومی داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از ورزش ها در دنیا تنها برای ترویج یک فرهنگ خاص دنبال می شوند کما اینکه نحوه اجرای مسابقات بین المللی بیانگر این مهم است، افزود: یکی از مواردی که باید در حوزه ورزش به آن توجه کنیم تقویت دیپلماسی ورزشی است که از طریق آن می توان بسیاری از گره های سیاسی را حل کرد چرا که یکی از عواملی است که فاصله بین بسیاری از ملل را کاهش داده و آن ها را به هم نزدیک می کند از سوی دیگر گروه های ورزشی می توانند پیام رسان وحدت، محبت و دوستی باشند بنابراین باید جهت گیری درستی در این زمینه داشته باشیم.

تقوی با اشاره به بعد اقتصادی حوزه ورزش اظهار کرد: هم اکنون حوزه ورزش در دنیا گردش مالی گسترده ای را ایجاد کرده است کما اینکه رقم های قابل توجهی از طریق آن جابه جا می شود و حتی در داخل کشور هم شاهد این هستیم که با بکارگیری برخی مربیان خارجی قراردادهایی با مبالغ سنگین منعقد می شود و این در حالی است که ما مربیان ارزشمند و مستعد فراوانی داریم که می توانیم از ظرفیت آن ها برای تقویت حوزه ورزش استفاده کنیم و از این طریق از زد و بندهای ایجاد شده جلوگیری کنیم.

وی ضمن تاکید بر ضرورت ترویج ورزش همگانی که باید در زندگی روزمره خانوارها نهادینه شود، یادآور شد: ترویج فرهنگ ورزش از جمله مواردی است که رسانه ها، مبلغان و مسئولان مربوطه می توانند نقش موثری در این زمینه داشته باشند ضمن اینکه در مجلس نیز برای ترویج این فرهنگ گام های خوبی برداشته شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: فدراسیون ها از جمله ظرفیت های مطلوبی هستند که می توانند با ایجاد مدارسی در اقصی نقاط کشور به تربیت نیروهای مستعد ورزشی بپردازند. همچنین برای موفقیت در این زمینه از دانش نوین و تجربه های مفید سایر کشورها بهره مند شوند.

رئیس مجمع نمایندگان تهران در پایان بر ضرورت توجه به ترویج ورزش قهرمانی تاکید کرد و افزود: کمیسیون فرهنگی از آمادگی لازم برای پیگیری مطالبات فدراسیون های ورزشی برخوردار است.

در ادامه عزیزی رئیس فدراسیون گلف به نمایندگی از سایر روسای فدراسیون ها از برگزاری این نشست در مجلس به عنوان مهم ترین مرکز تصمیم گیری کشور به منظور توسعه ورزش، قدردانی کرده و خواستار همکاری بیشتر بین مجلس و فدراسیون های ورزشی کشور شد.

مراسم معارفه مسئولان و اعضای کمیته های ورزشی مجلس با حضور روسای فدراسیون های ورزشی کشور

همچنین سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز با بیان اینکه ورزش یک ظرفیت بی بدلیل بین المللی است که برای ارتقای سرمایه اجتماعی ابزار سودمندی محسوب می شود و دارای پیوست فرهنگی است، گفت: دولت ها از ورزش به عنوان قدرت نرم استفاده می کنند و برگزاری مسابقات بین المللی نیز به منظور تجلی ظرفیت های فرهنگی و ورزشی کشورهای مختلف است.

وی در پایان تاکید کرد: مجلس یازدهم با رویکرد و باور فرهنگی عمیقی به حوزه ورزش می نگرد.

در پایان با اعطای لوح تقدیر از کیکاووس سعیدی اسکندری دبیرکل کمیته ملی المپیک، افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش همگانی، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال، رسول هاشم کندی رئیس فدراسیون دوچرخه سواری، مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز، محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، حسن تامینی رئیس فدراسیون شطرنج، علیرضا سهرابیان مقدم رئیس فدراسیون قایقرانی، مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی، حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف، عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی، رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، مسعود یزدان پناه داور مسابقات جهانی و عضو کمیته مسابقات آسیایی والیبال، مهراد جمشیدی دبیرکل فراکسیون گلف و رحیم فتحی مشاور رئیس فدراسیون گلف تجلیل شد.

انتهای پیام

کد خبر 7130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =