کد خبر 7135
۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸

عموئی در دیدار با سفیر الجزایر در تهران مطرح کرد

دیپلماسی پارلمانی مسیری برای توسعه همکاری‌های ایران و الجزایر

دیپلماسی پارلمانی مسیری برای توسعه همکاری‌های ایران و الجزایر

عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی پارلمانی در راستای همکاری و هماهنگی گسترده و ثمربخش میان مجالس و پارلمان‌های کشورهای عضو، این اتحادیه را به اهداف خود نزدیک‌تر می‌کند.

به گزارش نمایندگان ما، ابوالفضل عموئی عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس اسلامی(PUIC) امروز(یکشنبه، ۱۲ تیر ماه) با علی عروج، سفیر الجزایر در تهران دیدار و گفتگو کرد.

عمویی، در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت جایگاه الجزایر در جهان اسلام از حمایت ها و تلاش های مردم، پارلمان و دولت الجزایر در موضوع فلسطین قدردانی و تأکید کرد: موضوع فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تشکر از دعوت پارلمان الجزایر برای مشارکت در کنفرانس آتی PUIC خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل خود را برای تبادل تجربیات در جهت هر چه بهتر برگزار شدن این کنفرانس اعلام می کند.

وی در ادامه این دیدار، اهمیت و نقش اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را در تقویت و تحکیم مناسبات میان کشورهای عضو مهم خواند و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های دیپلماسی پارلمانی در راستای همکاری و هماهنگی گسترده و ثمربخش میان مجالس و پارلمان‌های کشورهای عضو، این اتحادیه را به اهداف خود نزدیکتر می کند.

عمویی در این راستا بر لزوم استمرار و گسترش همکاری ها میان نمایندگان مجالس ایران و الجزایر تأکید کرد.

سفیر الجزایر در تهران: ضرورت تحقق اهداف کشورهای عضو اتحادیه بین‌المجالس اسلامی به دور از اختلافات سیاسی

علی عروج سفیر الجزایر در تهران نیز در این دیدار ضمن مثبت ارزیابی کردن گفتگوهای میان نمایندگان دو کشور، ضرورت توسعه همکاری‌های پارلمانی را در جهت تحکیم مناسبات میان الجزایر و جمهوری اسلامی ایران، حائز اهمیت خواند.

وی با بیان اینکه کشورش درحال فراهم کردن تمهیدات کنفرانس آتی PUIC  است، اظهار داشت: ما در الجزایر همچون برادرانمان در ایران مسئله فلسطین را اصل و محور قرار دادیم و اجازه نمی دهیم تلاش های برخی کشورها برای به حاشیه راندن موضوع فلسطین به سرانجام برسد.

سفیر الجزایر در تهران، در پایان این دیدار، بر ضرورت اهتمام کشورهای عضو اتحادیه، برای تحقق اهداف اصلی این سازمان، صرف نظر از اختلافات سیاسی تأکید کرد.

انتهای پیام

کد خبر 7135

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =