کد خبر 7224
۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

گلرو:

بحران کم آبی چه در سطح ملی و منطقه‌ای و چه در سطح استان یک مشکل اساسی است

بحران کم آبی چه در سطح ملی و منطقه‌ای و چه در سطح استان یک مشکل اساسی است

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس از کم‌آبی به عنوان مهمترین مشکل امروز استان سمنان نام برد و بر ضرورت چاره‌جویی برای رفع این معضل تاکید کرد.

به گزارش نمایندگان ما، عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست کمیته اقتصادی نیروهای ائتلاف انقلاب در سمنان اظهار کرد: اگر بخواهیم تنها یک کار اساسی در استان سمنان انجام دهیم، بی‌تردید آن کار: آب است وآب است و آب.

این عضو خانه ملت بر ضرورت توجه و برنامه‌ریزی برای حل مشکل کم آبی در درازمدت تاکید و خاطرنشان کرد: بحران کم آبی چه در سطح ملی و منطقه‌ای و چه در سطح استان یک مشکل اساسی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سدسازی‌های ترکیه و عدم توجه به حق‌آبه هامون و کاهش دبی آب در دجله و فرات و...را از مشکلات منطقه ای ناشی از کم آبی برشمرد و تصریح کرد: طرح‌های کشور ترکیه در حوزه سدسازی برای کشورهای منطقه و از جمله ایران و عراق مشکل‌ساز شده است.

وی از مدیریت منابع آبی و کشف منابع جدید آبی به عنوان دو راهکار برای عبور از مشکلات ناشی از کم آبی یاد کرد و گفت: در بحث مدیریت منابع آبی نیازمند برنامه ریزی اساسی هستیم.
وی با اشاره به لزوم استفاده درست از منابع موجود ادامه داد: باید از همه منابع در دسترس از پساب‌ها تا آب های سطحی و ... به بهترین نحو استفاده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه با اشاره سهم بیش از ۹۰ درصد بخش کشاورزی استان از منابع آبی موجود اظهار کرد: توسعه استفاده از سیستم های نوین آبیاری و کشت محصولات با نیاز آبی کمتر ضروری است.

وی از پیگیری پروژه های مرتبط با تامین آب در سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه جدی ترین مشکل حوزه انتخابیه آب است، بخش مهمی از توان ما به عنوان نماینده مردم مصروف رفع مشکلات این بخش و پیگیری پروژه های مرتبط با آب می‌شود.

گلرو با اشاره به توجه جدی به حوزه دانش‌بنیان‌ها در استان گفت: با پیگیری‌های مستمری که شد خوشبختانه سمنان سومین شهر کشور بود که صاحب دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی شد. اگرچه تلاش ما بر این بود که سمنان نخستین شهر کشور در این بخش شود اما تا بسترسازی‌ها و زمینه‌سازی‌ها صورت گرفت این دهکده فناوری در مشهد و همدان ایجاد شد و لذا سمنان سومین شهر کشور شد که دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی در آن افتتاح شد.

این نماینده اصولگرا، توفیقات به دست آمده در حوزه دانش‌بنیان‌ها را مرهون نگاه حکیمانه رهبری معظم انقلاب و توجه ویژه معظم‌له به دانش و فناوری‌های نو ارزیابی و تصریح کرد: خوشبختانه به برکت نگاه حکیمانه مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، گام های بلندی در کشور در این بخش برداشته شده است.

گلرو با بیان اینکه رفع مشکلات مردم نیازمند همتی والا است  بر پیگیری جدی مطالبات به حق مردم سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه تاکید کرد و گفت: برای حل جدی این مشکلات بیش از هر چیز به نیروهای اصیل، انقلابی، و ولایی و "حاج قاسمی" نیاز داریم که بتوانند باری از مردم را به دوش بگیرند.
وی از نیروی ائتلاف انقلاب به عنوان نیروهایی انقلابی و متعهد نام برد و گفت: باید تلاش شود تا این جریان اصیل بیش از پیش تقویت شود.

انتهای پیام

کد خبر 7224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =