کد خبر 7230
۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰

سلیمی:

روابط اقتصادی دولت با کشورهای منطقه درآمدهای ارزی کشور را افزایش می‌دهد

روابط اقتصادی دولت با کشورهای منطقه درآمدهای ارزی کشور را افزایش می‌دهد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش روابط اقتصادی دولت در سطح منطقه موجب افزایش قابل توجه درآمدهای کشور می‌شود و ایران را به یک کریدور بین المللی تبدیل می‌کند.

به گزارش نمایندگان ما، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دیپلماسی اقتصادی دولت در سطح منطقه گفت: روابط اقتصادی دولت با کشورهای منطقه و گسترش این روابط و بهره‌مندی از درآمدهای ترانزیتی، درآمدهای ارزی کشور را افزایش می‌دهد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر گسترش روابط تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه با توجه به شرایط ژئوپلتیکی ایران، کشور ما را به کریدور بین‌المللی تبدیل می‌کند.

سلیمی اظهار داشت: گسترش روابط تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه موجب افزایش درآمدهای کشور و بی‌اثر شدن تحریم‌ها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دیپلماسی اقتصادی با کشورهای منطقه، موانع صادرات کالاهای ایرانی به منطقه را رفع کرده و موجب می‌شود، ایران در کنار درآمدهای نفتی به درآمدهای حاصل از ترانزیت کالا تکیه کند، این امر موجب افزایش درآمدهای پایدار ارزی کشور از راه‌های تحریم ناپذیر خواهد شد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دیپلماسی اقتصادی دولت در سطح منطقه، اقتدار چندبعدی کشور را در پی داشته  و موجب بی‌اثر شدن تحریم‌ها و فشارها علیه ملت ایران می‌شود.

به گزارش ایرنا، برای نخستین بار دولت سیزدهم کارگروه ترانزیتی را تشکیل داده است، این کارگروه مسئول تنظیم قوانین، راهکارها و برنامه‌های جدید برای تسهیل و رشد ترانزیت و به دنبال آن دستیابی به درآمدهای بالای ارزی در کشور است.

 پیش از این شورای ترانزیت در کشور داشتیم که در دهه گذشته این شورا فقط چند جلسه تشکیل داده بود و می‌توان گفت شورای ترانزیت تعطیل شده و موضوع ترانزیت در کشور رها شد.

دولت سیزدهم به دنبال افزایش سهم ایران از تبادلات منطقه‌ای است، یکی از راهکارهای اساسی در این مسیر، رونق ترانزیت است که علاوه بر درآمدهای ارزی، جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران را با وجود تحریم‌ها حفظ می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 7230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =