کد خبر 7279
۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳

رشیدی کوچی:

با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی جای نگرانی از کرونا باقی نمی ماند

با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی جای نگرانی از کرونا باقی نمی ماند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: در صورت دنبال کردن واکسیناسیون عمومی و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی جای نگرانی از کرونا باقی نمی ماند.

به گزارش نمایندگان ما، جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم بیان کرد: با توجه به اینکه آمار مبتلایان به بیماری کرونا مجددا روبه افزایش است، باید بحث واکسیناسیون و تزریق دز یادآور جدی گرفته شود. موج واکسیناسیون جامعه چند ماه قبلی به وقوع پیوست و اکنون ایمنی جمعی حاصل از واکسن تا حدودی کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر باید رعایت پروتکل های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک مجددا در دستورکار قرار گیرد. اما نکته ای که وجود دارد این است که کرونا قدرت کشندگی گذشته خود را از دست داده و به یک بیماری شده است. در یک بازه زمانی کرونا یک بیماری منحصر به فرد بود که نگرانی جدی ایجاد کرده بود.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قدرت سرایت ویروس بیشتر شده است اما قدرت مرگ و میر آن به شدت پایین آمده است. این دلیلی بر این نمی شود که ما نسبت به پروتکل های بهداشتی بی تفاوت باشیم. اما نیازی نیست که یک ترس همگانی به جامعه تزریق کنیم. اگر واکسیناسیون با جدیت دنبال شود و پروتکل‌های بهداشتی نیز به طور دقیق اجرا گردد دیگر نیازی به ترس و نگرانی از کرونا نیست.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 7279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =