کد خبر 7345
۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

بابایی کارنامی در نطق میان دستور:

دولت و کارگزاران نظام مجلس را رقیب و مخالف خود نپندارند/ استیضاح و تذکر نمایندگان از دلسوزی بوده است

دولت و کارگزاران نظام مجلس را رقیب و مخالف خود نپندارند/ استیضاح و تذکر نمایندگان از دلسوزی بوده است

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس با بیان اینکه دولت، مجلس را رقیب و مخالف خود نپندارد گفت: سوال، استیضاح و تذکر نمایندگان مجلس از دلسوزی بوده و استراتژی وحدت و همسویی باید اولویت اول ما باشد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه، ۲۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تبریک دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیرخم گفت: جان نباشد جز خبر در آزمون/  هر که را افزون خبر جانش فزون؛ بنده به منزله یک فرمول به شما عرض می‌کنم، زندگی ما به قدر علم ما و زندگی ما به قدر جهل ما است. چرا شکاف میان مسئولان و ملت قابل تحمل و اعتماد ملت وابسته به تصمیمات کارگزاران نظام شده است. چرا نخبگان جامعه امروز مسئولیت نمی‌پذیرند و مسئولیت پذیری آنها کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: چرا در بحث بی اعتمادی جامعه اقدام جدی نمی‌کنیم. دراین مسیر سوالات فراوانی پیش روی همه ما است. فقر، تبعیض، تورم و مشکلات اقتصادی و اجتماعی و مشکلات جوانان و بانوان؛ آیا جهت برون رفت از چالش های موجود در کشور راه حلی وجود ندارد؟ با اندک تاملی در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله مجلس به پاسخ مثبت می‌رسیم که به طور یقین راه حل وجود دارد اما با کدام استراتژی، راهبرد و روش؟ همگان اذعان دارند با تشکیل دولت؛ مجلس و قوه قضاییه همسو مردم امیدوار شدند به طوری که قدر این نعمت بزرگ را باید بدانیم و به تعبیر شاعر شکر نعمت نعمتت افزون کند، کفر نعمت از کفت بیرون کند.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس با بیان اینکه آیا می‌شود با گفتمان اختلاف دولت، مجلس و قوه قضاییه مردم را امیدوار نگه داشت؟ افزود: از همین زاویه به دولت و کارگزاران نظام توصیه می‌کنم که مجلس را رقیب و مخالف خود نپندارید. ما همان روسای ستادهای انتخاباتی دیروزِ دولت امروز هستیم. مجلس برآیند اراده ملت بوده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دولت، مجلس و قوه قضاییه در یک قالب، کارگزاران نظام تعریف می‌شوند و به تعبیری ما مازندرانی ها چاقو هیچ گاه دسته خود را نمی‌برد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نمایندگان مجلس سوال دارند، اگر استیضاح کرده و تذکر می‌دهند، قطعا در اثر دلسوزی بوده و به همین دلیل استراتژی وحدت و همسویی باید اولویت اول ما باشد. دیگر مردم تورم بالای ۴۰ درصد، بیکاری بالای ۱۵ درصد، رکود اقتصادی، اخذ مالیات روز افزون باشییب افزایشی بالا و تبعیض را از این کارگزاران نمی‌پذیرند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک سال از دولت سیزدهم و دو سال از مجلس یازدهم گذشت، باید پاسخگوی عملکرد خودمان باشیم و دیگر توجیه فایده ای ندارد که امیدوارم آقای دکتر قالیباف، آیت الله رئیسی و حجت الاسلام محسنی اژه ای برای سرعت دادن به این معیار رهبری و ملت ایران فکر عاجل کرده و فقط خودشان در قالب سران سه قوه نشینند و هر آنچه با خود صحبت می‌کنند را با بدنه کارگزاران در میان بگذارند. به همین دلیل پیشنهاد طرح تسری گفتمان سران قوا به بدنه سه قوه را متذکر می‌شوم، به همین دلیل هم آقای پزشکیان روز گذشته وحدت ملی را تقسیم ارثیه قدرت تعبیر می‌کنند.  

بابایی کارنامی گفت: جناب آقای دکتر پزشکیان وحدت ملی تقسیم قدرت به هر قیمت نیست. تقسیم قدرت در قالب وحدت ملی و در قالب مردم کف جامعه از جنس معلمان، کارگران، کشاورزان، بانوان، علما و اقشار نامبرده می‌شود. ما نظام مردم سالار و متناسب با گفتمان امام کوخ نشینان و امام عصر عاقلانِ خبرگان هستیم. در نتیجه از همه می‌خواهم به کمپین امید آفرینی و رضایت مندی مردم به عنوان دو کلید واژه نجات انقلاب و اسلام ملحق شوند.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه خود و استان مظلوم و پر پتانسل مازندران، اظهار کرد: منطقه آزاد تجاری مازندران، مدیریت پسماند مناسب، رونق تولید و استقرار واحدهای صنعتی بزرگ و اشتغال زا، رونق گردشگری و ساخت و تکمیل راههای اصلی و فرعی از جمله الزامات این منطقه بوده که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.  

انتهای پیام

کد خبر 7345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =