کد خبر 7348
۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

توسلی در نطق میان دستور:

اهدای اینترنت رایگان به دهک‌های پایین جامعه که دسترسی به اینترنت ندارند، توهین آمیز است

اهدای اینترنت رایگان به دهک‌های پایین جامعه که دسترسی به اینترنت ندارند، توهین آمیز است

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس خطاب به رییس جمهور گفت: وزیر ارتباطات عملا در دسترس نیست و در حالی که برخی از شهرهای و روستاهای کشور فاقد خدمات ارتباطی حداقلی هستند؛ به جای حل مشکلات اساسی و انجام وظایف خود در اقدامی توهین آمیز اعلام می‌کنند برای دهک‌های پایین اینترنت رایگان در نظر می‌گیرند، دهک‌های پایین جامعه کسانی هستند که دسترسی به اینترنت ندارند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۲۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با  تبریک اعیاد قربان و غدیر خم به ملت شریف ایران گفت: حسبنا الله و نعم الوکیل،  نعم المولا ونعم النصیر؛ در سوگندی که در ابتدای دوره نمایندگی، بنده و تمام وکلای خانه ملت در برابر قرآن مجید و تکیه بر شرف انسانی خود سوگند یاد کرد کردیم؛ تا با تکیه بر شرف انسانی خود همواره به حفظ حقوق ملت پایبند و از قانون اساسی اطاعت کنیم و در گفته‌ها نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال و تامین منافع کشور را  مد نظر قرار دهیم.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس ادامه داد: نکاتی که عنوان می‌شود نه به معنای نادیده گرفتن تلاش دولت بلکه برای ثبت در تاریخ و تشریح و تدبین وضعیت است و یافتن درمان دردهایی است جامعه گرفتار آنها شده است؛ ضرورت دارد تمام کارگزاران دولت به ویژه دولت و مجلس چاره‌ای برای آن بیاندیشند که پوشاندن زخم چاره کار  نیست و امکان دارد که به عفونت منجر شود. مولای متقیان علی(ع)   به مالک اشتر تاکید می‌کند؛ ای مالک در کار کارگزاران خود بنگر و پس از آزمایش به کارشان کارگزارن شایسته را در میان گروهی بجوی که اهل تجربه و حیا هستند. پس در کارها تفکر و کاوش کن و پس اگر یکی از ایشان دست به خیانت گشود، به نسبتی که خیانت که کرده تنش را به تنبیه بیازارید و آنچه که کرده باز خواست کنید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: هیات رییس محترم  و ملت شریف ایران براساس گزارش رسمی معاونت نظارت مجلس در کمتر از یکساله گذشته و در اجلاسیه دوم مجلس در تاریخ ۷ خرداد ۱۴۰۰ تا ۱۵اردیبهشت ۱۴۰۱  بیش از ۲۱۴۳ تذکر کتبی و ۱۰۰۰تذکر شفاهی در صحن مجلس قرائت شده و حدود ۲۱۰۰ سوال از وزراکه به تفکیک مشخص و در سامانه ثبت شده است؛ البته تعدادی هم به ماه پایانی دولت قبل مربوط است. این آمارها تا حدودی شاخص بسیار مناسبی است برای که عملکرد کارگزارن سنجید شود.

توسلی در ادامه  خطاب به رییس جمهور اظهار داشت: برخی از وزرای دولت جنابعالی نه تنها پاسخگوی مردم بلکه  پاسخگوی منتخبان مردم نیز  در مجلس  نیستند و خود را تافته جدا بافته، و مجلس را محلی برای گرفتن رای اعتماد می دانند و دیگر هیچ.

نماینده مردم همدان با اشاره به عدم دسترسی به  وزیر ارتباطات  گفت: ایشان عملا در دسترس نیستند، در حالیکه بعضی از شهرستان ها و روستاهای کشور از جمله مناطقی از حوزه انتخابیه بنده فاقد خدمات حداقلی ارتباطی هستند، هم ایشان و هم شرکت مخابرات از دسترس خارج هستند و به جای حل مشکلات اساسی و انجام وظایف خود در اقدامی توهین آمیز اعلام می‌کنند؛ برای دهک‌های پایین جامعه اینترنت رایگان در نظر می‌گیریم، دهک های پایین جامعه کسانی هستند که به هیچ عنوان به اینترنت دسترسی ندارند و نتیجه یک سال پیگیری بنده و همکارانم پاسخی در بر نداشته آست. برای چه کسی اینترنت در نظر می‌گیرید!؟

نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به کاهش شدید اشتغال در حوزه انتخابیه خود  تاکید کرد: بر اساس آمار های مرکز آمار ایران، که از کاهش شدید اشتغال بخش کشاورزی خبر می‌دهد، و  بسیار نگران کننده است، مکاتبات جلسات حقیر به عنوان نماینده مردم با وزیر کشاورزی و مسئولان این وزارتخانه برای دریافت حداقل اعتبار جهت لایروبی و احیای قنات‌ها و کانال های کشاورزی برای حمایت از کشاورزان، صرفا آب در هاون کوبیدن بوده و صدها هکتار باغ و مزارع  مردم خشک شد. خشکسالی  مزارع گندم های دیم را آتش زد این در حالی است که ۸۰ درصد از مردم  حوزه انتخابیه بنده کشاورز هستند.

وی ضمن ابراز ناراحتی از بلاتکلیفی رتبه بندی معلمان  تصریح کرد: دستورات اغلب وزرا از جمله وزیر آموزش وپرورش، راه و شهرسازی، بهداشت ودرمان و  ورزش و جوانان صرفا روی کاغذ باقیمانده و به دفترچه خاطراتی تبدیل شده که هر روز قطورتر و قطورتر می شود،  بدنه وزارتخانه‌ها دستورات وزرا را اجرا نمی‌کنند، ما شرمنده مردمی هستیم که به عنوان آخرین امید به ما مراجعه می‌کنند و استمداد می‌طلبند و هنوز پس از ماه‌ها تکلیف رتبه بندی معلمان روشن نشده است.

توسلی با انتقاد از پاسخگویی بانک‌ها  یادآور شد: برخی از بانک‌ها نه تنها گرهی از کار مردم باز نمی کنند بلکه با سختگیری‌های بی مورد و مقررات پیچیده عملا در اجرای مصوبات مجلس ودولت کار شکنی می کنند بانکی که وظیفه‌اش پرداخت وام‌های قرض الحسنه است پاسخگو نیست و  بانک کشاورزی که وظیفه  خدمت رسانی به کشاورزان را دارد، مدیر عامل این بانک عملا تلفن خود را جواب نمی دهد و بعضی از بانک ها هم که در حال بنگاه داری هستند.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه اعطای وام به روستائیان برای ساخت یا تعمیر مسکن را تورم زا می‌داند غافل از اینکه صدها هزار پرونده در بنیاد مسکن تشکیل شده به این امید که با این وام برای خود خانه  و سرپناهی  بسازند.

توسلی ضمن خیر مقدم  سفر و حضور رئیس جمهور و وزرا  به همدان گفت: مصوبات سفرهای قبلی نشان می‌دهد که در این سفرها به اتمام پروژه‌های نیمه تمام تو جه می شود که اقدام خوبی است، اماگناه مردمی که هیچ پروژه ای در آنجا شروع و یا  اجرا نشده چیست، در شهرستان کبودر آهنگ پروژه ای نداریم که بخواهیم در سفر رییس جمهور تکمیل کنیم.

نماینده مردم کبودر اهنگ ادامه داد: امیر مؤمنان(ع) در دستور خود به مالک گفت؛ خدا  را خدا را در باب طبقه محرومین، کسانی که بیچارگانند از مساکین، بینوایان و زمین گیران، در نگاهداشت آنان بکوش، اینان مردمی هستند که در نظردیگران بی مقدارند و مورد تحقیر رجال حکومت، شرایط اقتصادی و عمومی کشور به شکلی است که اکنون در بسیاری از خانواده ها موضوعی به نام سفره مطرح نیست، گرانی سرسام آور و افزایش لحظه‌ای قیمت ها و تورم لجام گسیخته کالاها و خدمات چون تازیانه ای بر پیکر مردم نواخته می شود که از حداقل امکانات بهره مند نیستند و توان سیر کردن شکم خود و فرزندان خود را ندارند.

توسلی در پایان ضمن تشکر از  رئیس جمهور  خاطر نشان کرد: نابرابری تورم با حقوق کارکنان دولت و دستگاه های مختلف کشور عملا کارمندان را نیز به طبقه محروم جامعه افزوده است.

انتهای پیام

کد خبر 7348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =