کد خبر 7370
۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰

راستینه:

شورای نگهبان میراث ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) در حفاظت از قانون است

شورای نگهبان میراث ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) در حفاظت از قانون است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: شورای نگهبان بیش از ۴۰ سال با نگاه دقیق و بررسی های موشکافانه تلاش کرده است از دو میراث ارزشمند فقه شیعه و قانون اساسی حراست کند.

به گزارش نمایندگان ما، احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد عملکرد شورای نگهبان گفت:شورای نگهبان میراث ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) در حفاظت از قانون است و ظرفیت قانونی بزرگی برای تطبیق قوانین با شرع مقدس و قانون اساسی دارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به عملکرد چندین ساله شورای نگهبان خاطر نشان کرد:شورای نگهبان در طول بیش از ۴۰ سال با نگاه دقیق و با بررسی‌های موشکافانه تلاش کرده است از دو میراث ارزشمند فقه شیعه و قانون اساسی حراست کند.

 نماینده مردم شهرکرد بیان داشت: مسوولیت شورای نگهبان دفاع ازجمهوریت نظام و دفاع از قانون اساسی است و طبیعتا عملکرد این شورای قابل دفاع است و ظرفیت بی نظیری برای دفاع از پتانسیل‌های قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه نقش شورای نگهبان در قانون اساسی مشخص است، گفت: شورای نگهبان هیچ‌گاه خارج از قانون، نظر خود را اعمال نکرده است و کسانی که نگران نظارت استصوابی هستند، بیشتر نسبت به  صلاحیت خود نگران هستند.

راستینه با بیان اینکه با تایید صلاحیت شورای نگهبان، افراد زیادی از احزاب و جریانات سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا در طول چهل سال نقش آفرین بودند تصریح کرد: شورای نگهبان با تایید صلاحیت نمایندگان نقش مهمی در کشور دارد و جایگاه این شورای برای حفظ ارزش‌های انقلاب مهم است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 7370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =