کد خبر 7396
۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

عیسی زاده:

مجلس به ساماندهی استخدام کارکنان در راستای برقراری عدالت استخدام رای داده است

مجلس به ساماندهی استخدام کارکنان در راستای برقراری عدالت استخدام رای داده است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مجلس به ساماندهی استخدام کارکنان در راستای برقراری عدالت استخدام رای داده است و در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی بوده و از همه می خواهیم کمک کند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، مهدی عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جامعه امروز ایران متاسفانه با انبوه مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی و بدون اولویت بندی مواجه است. هر کدام از آنها می تواند نقطه آغازین باشد، لذا دستگاه های مسئول کشور به دلیل عدم شناخت دقیق مسائل قادر به حل و فصل مشکلات نیستند.

وی افزود: پدیده مسئولیت گریزی، عدم پاسخگویی، اهمال کاری، توجیه گرایی، دلیل تراشی و عدم شفافیت از پدیده های است که این روزها با آن مواجه شده ایم. از سوی دیگر برخی از اقدامات و شعارهای دولت نیز متناسب با قابلیت و توان اجرایی آنها نیست. به عنوان نمونه بررسی شوک درمانی اقتصادی مشخص کرد این اقدامات اثرات مثبتی نداشته و صرفا موجب افزایش شدید تورم بوده و گرانی را در پی داشت.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: دولت توجه کند که امروز هیچ اقدام غیر برنامه ای قادر به حل و فصل مسائل اجتماعی و اقتصادی ایران نبوده و کشور نیازمند برنامه جامع و مدون است.

عیسی زاده با اشاره به امروز اینکه مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ یکی از مشکلات بزرگی شده است، تصریح کرد: بند (و) تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۰ تعیین تکلیف شهرستان های جدیدالتاسیس و حفظ ماندگاری جمعیت مشخص کرده است، ولی متاسفانه سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تا امروز با تفسیرهای خود مانع این اقدام شده است. همچنین صندوق های بازنشستگی به خصوص صندوق های نیروهای مسلح و کشوری و سایر صندوق ها همگی وابستگی و چسبندگی به دولت دارند و باید این صندوق ها به خود اتکایی و خودکفایی برسند و از جناح بندی، سیاسی کاری و صرفا رفاه برای مدیران منتصبین دوری کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه کشوری به لحاظ منابع مالی و رشد مصارف در شرایط مناسبی قرار ندارد و نتوانسته رضایت افراد تحت پوشش به خصوص بازنشستگان را تامین کند. بنا بر آمار منتشر شده دو سوم شرکت های وابسته به شستا و صندوق بازنشستگی کشوری یا زیانده هستند یا نمی توانند روی پای خود بایستند، بنابراین باید به بازنشستگان نیروهای مسلح که آرامش و امنیت کشور حاصل فداکاری این اقشار است توجه شود که در رفاه و معیشت مشکلاتی نداشته باشند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور می خواهم با تسریع در معرفی وزیر پیشنهادی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی شخصی را معرفی کند که اشراف لازم بر اهداف کلی ماموریت ها و وظایف و اختیارات این وزارتخانه حیاتی را داشته و توان ایجاد تحول ساختاری و عملیاتی را داشته باشد. همچنین با پرهیز از تکرار تجربه گذشته لازم است از پیشنهاد افراد بی تجربه و ناهماهنگ خودداری کرده تا به دلیل اقدامات نسنجیده و غیر مسئولانه وزارت کار شاهد اعتراضات مجدد بازنشستگان در کف خیابان نباشیم.

عیسی زاده  با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون اجتماعی و سایر نمایندگان در برنامه های پیشنهادی برون رفت از چالش های صندوق ها، بهزیستی، فناوری، تعاون، صندوق های امید، بانک توسعه و تعاون را در نظر دارند، اظهار کرد: از رئیس جمهور می خواهم برای ایجاد اشتغال در شورای عالی اشتغال همه وزارتخانه هایی که مسئول هستند را برای ایجاد اشتغال جوانان وادار کند، از سوی دیگر قرار بود وزارت اقتصاد مجوزها و امضاهای طلایی را حذف کند. مجلس به ساماندهی استخدام کارکنان در راستای برقراری عدالت استخدام رای داده است و در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی بوده و از همه می خواهیم کمک کند.

نماینده مردم میاندوآب در پایان یادآور شد: دریاچه ارومیه نگین آذربایجان و یکی از جاذبه های ایران امروز با قصه پر غصه خشک شدن رو به رو بوده و داستان غم انگیز سوء مدیریت در سال های گذشته به این دریاچه جفا کرده است. نمایندگان به تحقیق و تفحص این سوء مدیریت رای داده اند و انتظار می رود دولت بتواند در زمانی باقی مانده دریاچه را ارومیه را نجات دهد. زرین رود مظلوم بخشی از حیات دریاچه ارومیه را برعهده داشته و آب بخشی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی را هم تامین کرده، اما دیگر این پرستار بیمار است.

انتهای پیام

کد خبر 7396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =