کد خبر 7397
۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴

حدادی:

کلیات طرح تاسیس و فعالیت سازمان های مردم نهاد و تشکل‌های اجتماعی تصویب شد

کلیات طرح تاسیس و فعالیت سازمان های مردم نهاد و تشکل‌های اجتماعی تصویب شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از تصویب کلیات طرح تاسیس و فعالیت سازمان های مردم نهاد و تشکل‌های اجتماعی در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز(شنبه ۲۵ تیرماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: بررسی طرح تاسیس و فعالیت سازمان های مردم نهاد و تشکل های اجتماعی در دستورکار کمیسیون قرار داشت. مرکز پژوهش ها پیش نویس آن را تهیه کرده و بررسی کلیات انجام شد،  کارگروه مربوطه موظف شد تا روی جزئیات این طرح کار کند و تا ۲ هفته آینده طرح را به صحن کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیاورد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، چهارباغ، نظرآباد و طالقان در مجلس ادامه داد: تعدد مراجع و دستگاه های مختلف برای صدور مجوز از جمله مشکلات تشکل‌های مردم نهاد است در این طرح به دنبال آن هستیم یک مرجع مسئولیت صدور مجوز را برعهده داشته باشد. همچنین نظارت بر مجموعه تشکل های مردم نهاد در اختیار یک مرجع قرار گیرد.

وی اظهار داشت: بر اساس آسیب شناسایی که شد در موضوع صدور مجوز و نظارت بر عملکرد تشکل ها اشکالاتی وجود داشت. در این طرح سامانه واحد و برخط دیده شده تا از طولانی شدن صدور مجوز جلوگیری شود. همچنین شرایط لغو مجوز تشکل ها نیز پیش بینی شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: وزارت کشور به عنوان دبیرخانه این قانون تعیین خواهد شد.  در گذشته نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان و کمیته امداد هر کدام جداگانه مجوز صادر می کردند، با تصویب این طرح این نهادها دخالت دارند اما دبیرخانه آن در وزارت کشور است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به دستور کار بعدی کمیسیون اظهار داشت: برای عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور، انتخاباتی در صحن کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس انجام شد و ۴ کاندیدا برای اخذ رای به صحن علنی معرفی شدند بر اساس رای اعضای کمیسیون، اینجانب(علی حدادی)، مالک شریعتی، محمدرضا صباغیان بافقی و عبدالحسین روح‌الامینی به صحن معرفی می‌شوند.

حدادی گفت: با رای نمایندگان در نهایت ۲ نفر از بین این کاندیداها به عنوان عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب انتخاب می شوند. انتخابات نماینده ناظر مجلس در این کمیسیون هر دو سال یکبار در صحن انجام می شود.

انتهای پیام

کد خبر 7397

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =