کد خبر 7399
۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹

جلال زاده در نامه ای به رئیس جمهور:

جنوب دریاچه تا آخر تابستان بدون آب خواهد شد

جنوب دریاچه تا آخر تابستان بدون آب خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در نامه ای خطاب به رئیس جهمور، اظهار داشت: به دلیل عدم آبگیری مناسب دریاچه ارومیه طی ماه های گذشته یقینا جنوب دریاچه تا آخر تابستان بدون آب خواهد شد و عرصه بزرگی از پهنه مستعد ریزگردهای نمکی می شود لذا از جنابعالی می خواهم دستور عاجل برای تشکیل جلسه کارگروه ملی دریاچه ارومیه را صادر کنید.

به گزارش نمایندگان ما، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به رئیس جهمور، اظهار داشت: به دلیل عدم آبگیری مناسب دریاچه ارومیه طی ماه های گذشته یقینا جنوب دریاچه تا آخر تابستان بدون آب خواهد شد و عرصه بزرگی از پهنه مستعد ریزگردهای نمکی می شود لذا از جنابعالی می خواهم دستور عاجل برای تشکیل جلسه کارگروه ملی دریاچه ارومیه را صادر کنید.

متن نامه  به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

در ابتدا فرصت را مغتنم شمرده، تشکر صمیمانه و قلبی خود را به نمایندگی از مردم فهیم و قدرشناس شهرم ارومیه، به پاس سفر پر خیر و برکت دولت محترم به استان آذربایجان غربی به استحضار جنابعالی می رسانم و امیدوارم هر چه زودتر کام مردم از شیرینی نتایج این سفر سرشار شود ان شاالله. اما آنچه باعث شده که مبادرت به نوشتن این نامه نمایم. وضعیت ناخوشایند این روزهای دریاچه ارومیه است.

آقای رئیس جمهور آخرین گزارشات رسیده از دستگاه های مسئول در ستاد احیا دریاچه ارومیه، حاکی از شرایط نامساعد زیست محیطی حاکم بر دریاچه است.

طبق گزارشات واصله، به دلیل عدم آبگیری مناسب دریاچه ارومیه طی ماه های گذشته و روند تبخیر عرصه آبی، یقینا جنوب دریاچه تا آخر تابستان سال جاری بدون آب خواهد شد و تراز دریاچه به کمترین مقدار خود در سال های اخیر خواهد رسید (مشابه آبان ۹۴) و عرصه بزرگی از پهنه مستعد ریزگردهای نمکی خواهد شد و این زنگ خطری برای شروع خسارات و آسیب های زیست محیطی جدی در منطقه است.

سال گذشته در روزهای آغازین دولت مردمی، در نامه ای به شماره ۵۱۸۴۴ به تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۳ را خطاب به جنابعالی در باب ضرورت تشکیل جلسه ای به ریاست شخص رئیس جمهور در مورد روند احیای دریاچه ارومیه ارسال نمودم و در این نامه یاد آور شدم که زمان قانونی ستاد احیا دریاچه ارومیه پایان یافته و به تبع آن اکثر پروژه های احیا متوقف گردیده است و خواستار رسیدگی جنابعالی به این مشکل شدم که نامه به معاون اول محترم ارجاع گردید. همچنین در جلسه استانی دولت در ارومیه که در محضر جنابعالی برگزار گردید، به عدم اجرایی شدن مصوبه دولت جدید در اختصاص منابع لازم برای اتمام طرح های عمرانی احیای دریاچه ارومیه اشاره نمودم.

جناب آقای رئیسی با توجه به نقش زیست محیطی ممتاز این پهنه آبی در سرنوشت اقتصادی و اجتماعی مردمان حوضه آبریز دریاچه و بلکه منطقه شمالغرب و آذربایجان عزیز، استدعا دارم دستور عاجل برای تشکیل جلسه کارگروه ملی دریاچه ارومیه "را صادر بفرمایید.

با توجه به رفتار جهادی جنابعالی و دولت محترم و انس با مردم و گره گشایی از مشکلات مناطق کشور، به عنوان صدای مردم آذربایجان و به نمایندگی از طرف آن ها از شما می خواهم که با اقدام جهادی و انقلابی خود گام های لازم را در جهت احیا این نگین فیروزه ای ایران بردارید. امید واثق دارم با باوری که به مردم غیور آذربایجان در جنابعالی است و بارها نیز آن را به زبان آورده اید به لطف الهی تصمیمات پر ثمری را در راه احیای دریاچه ارومیه اتحاد خواهید فرمود.»

انتهای پیام

کد خبر 7399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =