کد خبر 7402
۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

طغیانی:

حقوق گمرکی از ۴ درصد به یک درصد کاهش پیدا می‌کند

حقوق گمرکی  از ۴ درصد به یک درصد کاهش پیدا می‌کند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کلیات لایحه مربوط به کاهش حقوق گمرکی از ۴ درصد به یک درصد در کمیسیون تصویب شد.

به گزارش نمایندگان ما، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز شنبه (۲۵ تیر) این کمیسیون با اشاره به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون اقتصادی، اظهار داشت: در جلسه با وزیر صمت درباره لایحه جدید دولت باعنوان "لایحه تغییر ضرایب حقوق ورودی" بحث و گفتگو شد. این لایحه درباره کاهش حقوق گمرکی از ۴ درصد به یک درصد است، البته برای کالاهایی که مجموع حقوق ورودی یعنی حقوق گمرکی و سود بازرگانی آن‌ها کمتر از ۱۰ درصد است که در این صورت سود بازرگانی‌شان صفر می‌شود و حقوق گمرکی آن‌ها از ۴ درصد به یک درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این کالاها عموما مواد اولیه، ماشین آلات یا قطعاتی هستند که ساخت داخل ندارد به این جهت کاهش قیمت آن‌ها بر زندگی مردم موثر خواهد بود، البته در پی این لایحه دولت کاهش درآمدی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد داشت که قرار است طبق آنچه در لایحه آمده؛ با انتشار اوراق مالی اسلامی جدید به همین میزان آن را جبران کنند.

طغیانی گفت: کلیات لایحه تغییر ضرایب حقوق ورودی تصویب شد و قرار شد جزئیات آن در جلساتی آتی کمیسیون بررسی شود.  

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: باید پذیرفت مولفه‌های مختلفی بر تورم تاثیرگذار است و هر کدام نیز میزان اثر خود را دارد، درواقع متغیرهای همچون رشد نقدینگی، افزایش هزینه‌های تولیدی و... بر این مهم تاثیرگذار است و به یقین یک اقدام یعنی تغییر ضرایب حقوق ورودی به تنهایی نمی‌تواند منجر به کاهش موثر نرخ تورم شود.

انتهای پیام

کد خبر 7402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =