کد خبر 7405
۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

آقا تهرانی:

باید جلوی مسئولی که مسیر را به خطا می‌رود، ایستاد

باید جلوی مسئولی که مسیر را به خطا می‌رود، ایستاد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مجلس شعار وحدت شیعه و سنی را در میدان عمل به اثبات رسانده است و شاهد این مدعا حمایت از حوزه‌های علمیه اهل سنت در بودجه سال جاری است که بودجه خوبی اختصاص داده شد.

به گزارش نمایندگان ما، مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست صمیمی و وحدت آفرین علمای شیعه و سنی در جامعه المصطفی(ص) گرگان، گفت: طلبه‌ها در وهله نخست باید به فکر خودسازی باشند،  اگر این اتفاق صورت گیرد قطعا در جوامع تاثیرگذار خواهیم بود.

وی افزود: موضوع امر به معروف و نهی از منکر یکی از احکام بسیار مهم الهی است و بنده با افتخار این امر را برای اصلاح جامعه انجام می‌دهم. بالاخره وقتی می‌بینیم مسئولی مسیر را به خطا می‌رود یا مسئولیتش را به درستی عمل نمی‌کند و بطور مثال با فساد مالی عجین شده است،   باید مقابلش ایستاد و از منکر او را نهی کرد و به آن تذکر داد. نهی از منکر تنها محدود به دختری که بی‌حجاب است، نمی‌شود. هر چند به آن هم باید در جای درستش و به قصد اصلاح جامعه تذکراتی داده شود که این موضوع هیچ ایرادی ندارد. بالاخره برای این انقلاب خون‌ها ریخته شده است و برای حفظ آن باید امر به معروف و نهی از منکر را کلان دید.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بودجه فرهنگی کشور در سال جاری و اولویت یافتن امر فرهنگ اظهار کرد: بودجه فرهنگی کشور در سال جاری به نسبت کلان بودجه عددی نیست، اما با عنایت به اولویت امر فرهنگ مجلس این رقم را به نسبت سال‌های گذشته توانست ارتقای خوبی بدهد که البته همچنان نیازمند حمایت بیشتر است.

آقا تهرانی تاکید کرد: امروز بودجه قرآنی کشور قابل قیاس با سال‌های گذشته نیست و مجلس شورای اسلامی همچنان برای استحکام جامعه در مسایل دینی، آمادگی افزایش بودجه فرهنگی را دارد.

این نماینده مردم در مجلس افزود: مجلس شعار وحدت شیعه و سنی را در میدان عمل به اثبات رسانده است و شاهد این مدعا حمایت از حوزه‌های علمیه اهل سنت در بودجه سال جاری است که بودجه خوبی اختصاص داده شد. همچنین جامعه المصطفی(ص) نیز به عنوان پرچمدار تبلیغ در سطح بین‌الملل مورد حمایت بوده است و باید گفته شود امر تبلیغ دین جزو موارد ضروری و اولویت‌دار فرهنگی است که اگر با ابزار هنر نیز آغشته شود با تاثیر بیشتری در جامعه همراه خواهد بود.

آقا تهرانی عنوان کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم نیز در کنار بار مسئولیت سنگینی که در موضوعات اقتصادی و معیشتی مردم بر عهده دارد و نسبت به آن باید همه ما دغدغه داشته باشیم، و امیدواریم با این جراحی اقتصادی وضعیت معیشت مردم در آینده ای نزدیک بهبود بخشد؛ به درستی امر فرهنگ و حمایت از فعالان فرهنگی را نیز رها نکرده و دغدغه‌مند است. خصوصا شهادت می‌دهم آقای رئیس جمهور در این موضوع و حضور فعال در مسایل فرهنگی و دینی دارند.

وی در پایان بیان کرد: متاسفانه در دولت قبلی شاهد عملکرد مطلوبی در بخش فرهنگی نبودیم. بطوریکه دولت حتی صندوق‌های روز مبادا را نیز خالی کرد.

انتهای پیام

کد خبر 7405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =