کد خبر 7422
۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

حیدری در نطق میان دستور:

حق دولت است که مسئولین را بدون هیچگونه فشاری انتخاب کند/ ریزگردها نفس مردم استان‌های غربی و جنوبی را به شماره انداخته

حق دولت است که مسئولین را بدون هیچگونه فشاری انتخاب کند/ ریزگردها نفس مردم استان‌های غربی و جنوبی را به شماره انداخته

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس گفت: دولت مسئول باید دولت مختار باشد یعنی در قبال مسئولیت باید اختیار داشته باشد و این حق دولت است که مسئولین را بدون هیچگونه فشاری انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی در نشست صحن علنی امروز (یکشنبه ۲۶ تیرماه) در نطق میان دستور خود ضمن تبریک سالروز تاسیس شورای نگهبان و قدردانی از سفر از هیات دولت به استان کرمانشاه، گفت: جا دارد از رئیس جمهور تشکر ویژه‌ای داشته باشم که دعوت من را پذیرفته و در شهر مشهد مظلوم فاتحان یعنی سرپل‌ذهاب حضور پیدا کرد.

وی ادامه داد: باید از مردم همیشه سربلند و مهمان ‌نواز قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب و برادران و خواهران اهل سنت، اهل حق و شیعه تشکر ویژه‌ای داشته باشم که با همان وحدت و اتحاد همیشگی میزبانی دولت را به نحو احسن انجام دادند و از همین تریبون جا دارد به مناسبت سفر دولت به استان کرمانشاه نکاتی را نسبت به موضوعات حاشیه‌ای که در سفرها عموما شکل می‌گیرد متذکر شوم.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس افزود: دولت مسئول باید دولت مختار باشد یعنی در قبال مسئولیت باید اختیار داشته باشد و این حق دولت است که مسئولین را بدون هیچگونه فشاری انتخاب کنند، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نمایندگان در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند جریانات سیاسی نیز باید سهم‌خواهی و دخالتی در این خصوص نداشته باشند چراکه رئیس جمهور، دولت، وزرا، استانداران و مدیران در مقابل خدا، رهبری و مردم مسئول هستند. اگر هر مسئولی تخلف دارد این وظیفه نظارتی است که مجلس و آحاد نیروهای انقلابی به وظیفه شرعی مطابق قانون عمل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاستخارجی تصریح کرد: به صورت مثال در استان کرمانشاه همه نمایندگان عضو ستاد آقای رئیسی بوده و تمامی جریان‌های انقلابی حامی وی بودند و نباید جریان خاصی دولت مردمی، فراگیر و انقلابی آقای رئیسی را مصادره و سهم‌خواهی کند.

وی خطاب به رئیس جمهور، گفت: از نزدیک مشکلات را مشاهده و دردها را لمس کردید و به درستی اشاره شد که مشکل اصلی استان کرمانشاه و خصوصا شهرستان‌های حوزه انتخابیه اینجانب بیکاری جوانان است. خوشبختانه مصوبات خوب و امیدوارکننده‌ای برای استان در نظر گرفته شد از جمله راه اندازی مناطقه آزاد تجاری – صنعتی قصرشیرین و دستور رئیس در اجرا، تکمیل راه آهن کرمانشاه – خسروی، تکمیل و بهره برداری کامل از سامانه گرمسیری، تعریض، ترمیم و استانداردسازی راه‌های مواصلاتی گیلانغرب، سرپلذهاب و قصرشیرین، رفع مشکل آب شرب شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه و مناطق حاشیه نشین، امهال وام مناطق زلزله زده و توجه جدی به سرمایه گذاری مولد، زیرساختی و اشتغال آفرین.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از تصمیم و مصوبات تا اجرا و عمل یک گام مهم و بلند به نام پیگیری و تعهد به تصمیم تا حصول نتیجه وجود دارد.

حیدری، افزود: قصرشیرین، خسروی، گیلانغرب، سومار و سرپل‌ذهاب دروازه‌های تاریخی تشرف به عتبات عالیات بوده و هستند، مردم این شهرستان‌ها در طول تاریخ همواره مفتخر به میزبانی زائرین عتبات عالیات بوده‌اند، من به عنوان نماینده مردم مهمان نواز این شهرستان‌ها جهت میزابانی از زائرین اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده و از مسئولان کشوری و لشگری تقاضا دارد تا هماهنگی‌های لازم جهت تشرف این عزیزان از مرزهای خسروی و سومار را به عمل آورند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اکنون دیپلماسی زیست محیطی از هر زمانی ضروری تر است، ریزگردها بی‌صدا و مشکوک نفس مردم استان‌های غربی و جنوبی کشور را به شماره انداخته و مهاجرت مردمان این مناطق را تسریع کرده. این موضوع اگر مشکلی امنیتی و ملی نیست پس چه نوع مشکلی به حساب می‌آید.

وی خارنشان کرد: اگر امروز هزینه پیشگیری از ریزگردها به عنوان مشکلی زیست محیطی را نپردازیم، تهدیدات در آینده‌ای نزدیک هزینه‌های به مراتب بالاتری را باید برای درمان بیماری‌هایی ناشی از آن پرداخت کنیم.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: «گیلانغرب دومین شهر مقاوم کشور در جنگ تحمیلی» بوده و این لقب پرافتخار از سوی مقام معظم رهبری به این شهر داده شده که حاصل جانفشانی‌های بسیار مردم این دیار قهرمان پرور است. درخواست داریم نسبت به ثبت روز ۴ مهرماه به عنوان روز مقاومت گیلانغرب در تقویم کشور اقدام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سند توسعه نفت، گاز و پتروشیمی استان کرمانشاه در خردادماه سال گذشته از سوی وزارت نفت ابلاغ شد که یکی از راه‌های خروج از بحران بیکاری استان محسوب می‌شود. ضمن ابراز گلایه‌مندی جدی از وزیر نفت به دلیل تعلل در مسیر اجرای سند راهبردی با جدیت خواستار اجرای کامل و بدون کم و کاست پروژه‌های پیش بینی شده در این سند راهبردی خصوصا پالایشگاه سیروان هستم.

وی، گفت:  به عنوان نماینده مردم غیور و شرافتمند استان کرمانشاه، مدیران ارشد اجرایی استان، نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری و همکاران خود در مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم به هیچ عنوان قصور و کم‌کاری در زمینه اجرای سند راهبردی را نخواهم پذیرفت و در صورت ایجاد اخلال احتمالی در مسیر اجرای این پروژه‌ها از بانیان و مسببان آن گذشت نمی‌کنم.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در تذکر به مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگان، سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی، اضافه کرد: چرا بند (ج) ماده ۸۷ قانون ششم توسعه که در آن استخدام تمام فرزندان شهدا و جانیازان ۷۰ درصد و بالاتر را که تکلیف شده را اجرایی نمی‌کنید.

حیدری خطاب به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگان، ادامه داد: اواخر آبان‌ماه سال گذشته درخواستی به شما دادیم برای تعیین تکلیف جانبازان حوزه انتخابی خصوصا جانبازان شیمیایی گیلانغرب، دهستان گیره و سرپل‌ذهاب دستور دادید اما تاکنون کمیسیون پزشکی حضور پیدا نکرده و با دستور آنی شما اقدام فوری صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: قانون نظام رتبه بندی معلمان را اجرایی کنید.

انتهای پیام

کد خبر 7422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =