کد خبر 7423
۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

عباس زاده مشکینی در نطق میان دستور:

مسئولان اگر برای تامین نان خالی در سفره مردم ناتوان هستند، مسولیت را واگذار کنند

مسئولان اگر برای تامین نان خالی در سفره مردم ناتوان هستند، مسولیت را واگذار کنند

نماینده مشکین شهر در مجلس با تاکید برپرهیز ازسپردن امور به افراد غیرمتخصص، گفت: مسئولان اگر برای تامین نان خالی در سفره مردم ناتوان هستند، مسولیت را واگذار کنند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمود عباس زاده مشکینی نماینده مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ تیرماه) مجلس ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: همکاران گرامی؛ مهمترین پیام غدیرخم شایسته سالاری است.

وی با تاکید بر پرهیز از سپردن امور به افراد غیرمتخصص، افزود: می‌توان گفت در مدیریت، شایسته سالاری محور و رکن آموزه‌های اسلامی است، نبی مکرم اسلام(ص) می فرمایند:مَنِ اسْتَعْمَلَ عَامِلاً مِنَ الْمُسْلِمِینَ وَهُوَ یَعْلَمُ أَنَّ فِیهِمْ أَوْلَی‌ بِذلِکَ مِنْهُ وَأَعْلَمَ بِکتَابِ اللَّهِ وَسُنَّةِ نَبِیِّهِ فَقَدْ خَانَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَجَمِیعَ الْمُسْلِمِینَ؛ اگر در جامعه اسلامی کسی را در راس امری در وزارتخانه و در استان قرار بدهید که اولی‌تر، عالم تر و کارآمدتر از آن وجود داشته باشد، این خیانت به خدا و رسول خدا و جمع مسلمین است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، تاکید کرد: امروز متاسفانه مطالبات مردم در حوزه اقتصاد، از مطالبات کلان در شهرستان‌ها و استان‌های غیر تهران به تامین نان خالی نزول پیدا کرده است؛ این چه مدیریتی است؟ آقایان اگر نمی توانند نان خالی سفره مردم را مدیریت کنند در کشوری به این عظمت و با این منابع، مدیریت را واگذار کنند.

نماینده مشکین شهر در مجلس با بیان اینکه اولین قدم برای حفظ کرامت انسان ها، خروج آنها از فقر و ایجاد رفاه عمومی است، مطرح کرد: اخلاق نیز در رفاه عمومی رشد می کند؛ برای نیل به این منظور باید اقتصاد را اجتماعی کرد.

عباس زاده مشکینی خاطرنشان کرد:در قرن بیست و یکم، مدیران ما در مقابل اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، مقاومت می کنند. منابع احتکار شده را نمی‌توانند یا نمی‌خواهندبه مردم واگذار کنند.

عضو مجمع نمایندگان شمالغرب کشور با اشاره به حضور سرمایه گذار سوئیسی با ۱۵۰ میلیون دلار، برای تاسیس بیمارستان در مشکین شهر در مدت ۶ ماهه، مطرح کرد: هفته گذشته سرمایه گذار سوئیسی را به مشکین شهر دعوت کردیم، یک ساختمان نیمه تمامی که ۱۵ سال در دست وزارت علوم بوده و نیمه کار مانده و حتی نماد ناکارآمدی شده را برای ایجاد پیشرفته ترین بیمارستان خاورمیانه، تقاضا کرده است، ولی مسولان همکاری نکردند؛ مگر با این وضعیت می شود کشور را اداره کرد؟

نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه مجلس باید در مقابل این ناکارآمدی‌ها بایستد، بیان کرد: مجلس عصاره فضائل ملت است و نباید با دولت، با وزیر و رئیس جمهور و با هیچکس تعارف داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از عدم حضور معاون وزیر در کمیسیون متبوعش، ادامه داد: دوبار یک معاون وزیر را به کمیسیون دعوت می کنند تا در مورد مذاکرات هسته‌ای به مجلس پاسخ بگوید؛ هیچکدام نیامده‌اند؛ اگر قرار باشد دولت، وزرا و رئیس جمهور به عصاره فضایل ملت پاسخگو نباشند، نشستن در این مجلس وقت تلف کردن است!

نماینده مشکین شهر درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر مطالبات مردم منطقه آذربایجان، تصریح کرد: آذربایجان به قول مقام معظم رهبری ایران، سَر ایران است. آذربایجان دو مطالبه دارد یکی، در مورد فقر است در حالی که آذربایجان دریای فرهنگ و زبان است، دوم درباره نجات دریاچه ارومیه.

عضو مجمع نمایندگان شمالغرب کشور در مجلس با بیان اینکه آذربایجان یک پایه امنیت ملی کشور است، مطرح کرد: بی‌توجهی به دو مطالبه اصلی آذربایجان هزینه دارد و از مدیران کشور خواهش می کنم عنایت کنند؛ به خدا اگر عزمی باشد و توانی و توکلی؛ بهتر از این می شود کشور را اداره کرد.

انتهای پیام

کد خبر 7423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =