کد خبر 7429
۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

رحیمی مظفری در نطق میان دستور:

به شدت دچار تجمیع و تورم قانون هستیم و این باعث می‌شود در اجرا مشکل داشته باشیم

به شدت دچار تجمیع و تورم قانون هستیم و این باعث می‌شود در اجرا مشکل داشته باشیم

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس خطاب به نمایندگان مجلس گفت: باید به جای قانون‌تراشی‌ها و پیشنهاد طرح‌ها و قوانین جدید سعی کنیم قانون‌های قدیمی را اصلاح کنیم که به شدت دچار تجمیع و تورم قانون هستیم و این باعث می‌شود در اجرا مشکل داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، عبدالعلی رحیمی مظفری عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک عید غدیر، عید ولایت و امامت محضر همه ملت شریف ایران، گفت: عید غدیر عید تکمیل رسالت پیامبر میده الیوم اکملت لکم دینکم نشان می دهد که مسیر اسلام کاملاً روشن است از بیانات رهنمودهای پدرانه و دلسوزانه مقام معظم رهبری که به عنوان امام نصب العین همه ماست صمیمانه تشکر می کنم واژه جدیدی در بیانات ایشان تاکید شد و آن هم واژه سوپر انقلابی ها بود.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در ابتدای اسلام نیز ما سوپراسلامی ها را داشتیم که کسانی بودند که پا را فراتر گذاشتند، اظهار کرد: کسانی که پیشانی زانوی آنها پینه بسته نماز شب بود اما شرایط را به نحوی دیگر رقم زدند.

وی ادامه داد: عید غدیر می تواند یکی از بهترین بهانه ها برای تحکیم مذاهب اسلامی باشد چرا که ما در پیشوایی امیرالمومنین(ع) متفق‌القول هستیم و امروز نیز باید دقت کنیم کسانی که خود را خیلی انقلابی می بینند و به فرمایش مقام معظم رهبری سوپرانقلابی هستند باعث اختلاف بین جریان های انقلابی نشوند.

رحیمی مظفری در ادامه با تأکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری باید نصب العین باشد، عنوان کرد: اینجانب ضمن تبریک سالروز تاسیس شورای نگهبان این نهاد انقلابی و مهمترین نهاد حافظ و حارس نظام فرمایش امامین انقلاب را بیان می‌کنم که قانون در جامعه باید خط قرمز و حکم فرما باشد و هرگونه قانون‌گریزی خلاف شرع است و نمی توان در بیان و در کلام مفسر در کلام امامین انقلاب بود ولی در عمل توصیه های ایشان را به دلیل منافع فردی، حزبی یا منطقه‌ای کنار گذاشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه به بیان برخی موارد به عنوان مطالبه ملی اشاره و اظهار کرد: مجدد از همکاران خود می‌خواهم به جای قانون تراشی ها و پیشنهاد طرح ها و قوانین جدید سعی کنیم قانون های قدیمی را بتراشیم و اصلاح کنیم که به شدت دچار تجمیع و تورم قانون هستیم و این باعث می‌شود در اجرا مشکل داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که موضوع تورم قوانین را به عنوان کسی که ۲۰ سال در سیستم اجرایی تجربه کسب کرده، بالاترین درد سیستم اجرایی می دانم، یادآور شد: بنا به تاکید مقام معظم رهبری، مجلس باید مطالبه لایحه از دولت داشته باشد و دولت نیز خود را موظف به اجرای قوانین بداند چرا که بسیاری از قوانین ما در مرحله اجرا، در گیرودار آیین نامه ها و دستورالعمل ها سودی برای مردم ندارد.

رحیمی مظفری در ادامه تصریح کرد: موضوع خرید تضمینی برق توسط ساتبا باید تجدید نظر جدی شود و نگاه دولت به تولید خصوصاً در بخش خصوصی باید تغییر کند. بخش خصوصی حمایت کافی نمی شود در حالی که تنها راهکار افزایش بازدهی در سیستم اداری خدماتی و تولیدی خصوصی سازی منطقی و مردمی کردن اقتصاد است.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس ادامه داد: موضوع استفاده از انرژی تجدیدپذیر در کشوری که ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند باید در اولویت باشد و اگر مابه‌ازای سوخت نیروگاه های فسیلی را صرف کمک به بخش خصوصی برای نیروگاه های تجدیدپذیر کنیم، قطعاً بازده بیشتری خواهیم داشت.

وی افزود: نگاه ویژه به آموزش و پرورش و کیفی سازی آموزش و تربیت در مدارس و دانشگاه‌ها باید مورد توجه و تاکید جدی قرار گیرد ایجاد انگیزه در معلمان عزیز اجرای طرح های مشابه رتبه بندی به صورت دقیق و به نفع معلمان هزینه نیست سرمایه گذاری است.

رحیمی مظفری تصریح کرد: دیپلماسی فعال در حوزه های مختلف کشاورزی صنعت انرژی و سایر بخش‌های مرتبط با تولید اقتصاد توسط وزارت امور خارجه باید مورد توجه جدی قرار گیرد مجدد به وزیر امور خارجه تاکید می‌کنیم وزارت خارجه صرفاً وزارت سیاسی نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه در تذکری خطاب به وزیر علوم گفت: نگاه اقتصادی و درآمدزایی باید از دانشگاه ها دور شود و دانشگاه محل رشد و توسعه و سرمایه گذاری انسانی و علمی باشد، نه محل کسب و کار اقتصادی همچنین وزیر علوم باید در احیای دانشگاه‌ها و خواسته دانشگاه پیام نور کوار تسریع کند.

وی اضافه کرد: از دولت می خواهم پس از گذشت ۴ ماه از سال در تصویب و ابلاغ آیین نامه های بودجه و ابلاغ بودجه های عمرانی تسریع کند و همچنین از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می خواهم در اولین فرصت اقدامات دولت را بررسی و اجرای بند بند بودجه ۱۴۰۱ را مطالبه کند.

رحیمی مظفری در ادامه در تذکر دیگری خطاب به وزیر بهداشت عنوان کرد: سلامت مردم را در برابر معدود پزشکانی که طبابت نمی کنند و تجارت دارند مورد توجه جدی قرار داده و ظرفیت دانشگاه های پزشکی را بالا ببرید همچنین مجدد تاکید می‌کنم حق مردم ایستادن در انتظار نوبت های چند ماهه پزشکان متخصص نیست و باید دید چه مافیایی پشت این موضوع است.

نماینده مردم سروستان در مجلس ضمن تشکر از از سفرهای معاونین وزرا خصوصاً معاون وزیر راه، وزیر نیرو، وزیر نفت، وزیر بهداشت، وزیر ورزش و جوانان، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همه مسئولانی که از حوزه انتخابیه بازدید کردند، گفت: تاکید می کنم که مردم باید به سرعت حاصل این بازدید ها را در دولت مردمی ببینند که نمونه آن تسریع در تکمیل و بهسازی جاده ها و پل ها، تسریع در احداث سد شهید سلیمانی و کانال های آن تسریع در انتقال پساب به سروستان، تسریع در انتقال آب به روستاهای تشنه کربال و خرامه، رسیدگی فوری به مسئله آب شرب حوزه انتخابیه و تجهیز و تکمیل مراکز آموزشی درمانی و ورزشی به عنوان مطالبه جدی مردم است.

وی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: وی باید ضمن نظارت جدی بر بازار با همکاری جهاد کشاورزی بازار را به آرامش کامل برساند و یکبار برای همیشه در خصوص خودرو، صنعت و حمل و نقل و دغدغه رانندگان با همکاری وزیر راه تصمیم انقلابی بگیرند.

رحیمی مظفری ادامه داد: آقای رئیس جمهور بازنشستگان را دریابید که این عزیزان جوانی خود را در خدمت به این انقلاب سپری کرده اند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از رئیس‌جمهور و وزیر صمت می‌خواهم مشکل خوراک فولاد پاسارگاد از بزرگترین تولیدکنندگان بخش خصوصی با زنجیره کامل تولید است، رفع کرده که این شرکت در دولت قبل هم توسط آمریکا هم توسط وزارت صمت تحریم بود دولت انقلابی باید سریع‌تر مشکل انحصار در معدن را مرتفع کند.

انتهای پیام

کد خبر 7429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =