کد خبر 7592
۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵

عین اللهی:

سلامت یکی از نیازهای مهم مردم در تمامی نقاط کشور و وظیفه ما نیز تامین سلامت مردم است

سلامت یکی از نیازهای مهم مردم در تمامی نقاط کشور و وظیفه ما نیز تامین سلامت مردم است

وزیر بهداشت پس از حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کرونا مساله شخصی نیست و مردم در جامعه حضور می یابند بنابراین نیاز است اقدام به تزریق واکسن کنند؛ می طلبد مراسمات عزاداری محرم در محیط باز برگزار شود و در محیط بسته هم تهویه مناسب باشد تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

به گزارش نمایندگان ما، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (سه شنبه، ۴ مردادماه) پس از حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: سلامت یکی از نیازهای مهم مردم در تمامی نقاط کشور و وظیفه ما نیز تامین سلامت مردم است و برای این کار نیاز به امکانات بسیار زیادی از نظر فیزیکی یعنی ساختمان ها، مراکز بهداشتی و تخت های بیمارستانی و همچنین از لحاظ تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی، سی تی اسکن، ام آر آی و آنژیوگرافی وجود دارد؛ در این رابطه خوشحال هستیم که نمایندگان مجلس به این مباحث توجه دارند و ما هم برای جوابگویی به سوالات در کمیسیون حاضر می شویم.

عین اللهی در مورد تدابیر لازم بهداشتی توسط وزارتخانه برای ایام محرم، افزود: آخرین تصمیمات گرفته شده در ستاد کرونا بیانگر این است که یکی از مسائل مهمی که می تواند از انتشار کرونا جلوگیری کند واکسیناسیون است بنابراین توصیه می کنیم که افراد برای تزریق دوز یادآور اقدام کنند، زیرا با بی توجهی نسبت به واکسن، تعداد مبتلایان افزایش می یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: کرونا مساله شخصی نیست و مردم در جامعه حضور می یابند بنابراین نیاز است اقدام به تزریق واکسن کنند؛ در ستاد مبارزه با کرونا از مردم خواسته شد که به شرطی که ۶ ماه از نوبت تزریق واکسن قبلی گذشته باشد نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

وی افزود: می طلبد مراسمات عزاداری محرم در محیط باز برگزار شود و در محیط بسته هم تهویه مناسب باشد تا از انتشار ویروس جلوگیری شود همچنین استفاده از ماسک در شرایطی که تجمع زیادی وجود دارد می تواند جلوی انتشار بیماری را بگیرد.

عین اللهی ادامه داد: امروزه هر کسی که سرما بخورد باید احتمال کرونا را بدهد؛ بهتر است افراد در صورت ابتلا به سرماخوردگی در تجمعات حضور نیابند و دیگران را مبتلا نکنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد وضعیت واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال، گفت: به بازگشایی دانشگاه ها و مدارس نزدیک می شویم و بیماری ها وقتی در جمع زیادی از انسان ها قرار بگیرد انتشارش سریع تر است بنابراین در ستاد مبارزه با کرونا تصمیم گیری شد که همه افراد بالای ۱۲ سال برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند؛ ستاد کرونا به تمامی افراد بالای ۱۲ سال توصیه می کند واکسیناسیون را انجام دهند.

انتهای پیام

کد خبر 7592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =