کد خبر 7648
۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

مظلومی:

امضای تفاهم نامه در حوزه انرژی، موجب افزایش قدرت و جایگاه ایران و روسیه در عرصه بین‌المللی می‌شود

امضای تفاهم نامه در حوزه انرژی، موجب افزایش قدرت و جایگاه ایران و روسیه در عرصه بین‌المللی می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ایران و روسیه از نظر ذخایر گازی در جهان پیشتاز هستند، گفت: ۳۰ درصد ذخایر گازی جهان در اختیار این دو کشور است و امضای تفاهم نامه در حوزه انرژی، موجب افزایش قدرت و جایگاه دو کشور در عرصه بین‌المللی می‌شود.

به گزارش نمایندگان ما، محمد طلا مظلومی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورد قراردادهای نفتی و گازی ایران و روسیه گفت: روسیه یکی از قدرت های مهم نظام بین الملل و شریک  استراتژیک ایران است که دو کشور اهداف  و مواضع مشترکی  را در سطح سیاست خارجی دنبال می کنند و ارتقا همکاری اقتصادی دو کشور باید به صورت مطلوب ارتقا یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس امضای قرارداد نفت و گاز بین ایران و روسیه را مهم خواند و گفت: ایران و روسیه از نظر ذخایر گازی در جهان پیشتاز هستند. ۳۰ درصد ذخایر گازی جهان در اختیار این دو کشور است و امضای تفاهم‌نامه در حوزه انرژی، موجب افزایش قدرت و جایگاه دو کشور در عرصه بین‌المللی می‌شود.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مناسبات سیاسی مستقل از مناسبات اقتصادی شکل نمی‌گیرد، تصریح کرد: تهران و مسکو در مواضع سیاسی و امنیتی در مجامع بین المللی همراهی بسیار خوبی با هم دارد در مبارزه با داعش و دفاع از خط جبهه مقاومت همکاری‌های مشترکی بین دو کشور وجود دارد و باید این  تعامل در حوزه همکاری‌های اقتصادی هم تقویت شود.

مظلومی بیان داشت: امضای قرار داد در حوزه انرژی بین ایران و روسیه می‌تواند منافع خوبی برای طرفین داشته باشد و در شرایطی که دو کشور از طرف غرب تحریم شدند در بی اثر کردن تحریم‌ها اثر گذار است.

 وی با ابراز امیدواری از عملیاتی شدن تفاهم نامه حوزه انرژی بین ایران و روسیه بیان داشت: کشورهای اروپایی در تصمیمات خود استقلال ندارند و تابع نظام استکباری هستند اما روسیه به صورت مستقل تصمیم‌گیری می‌کند که تصمیم این کشور برای همکاری‌های اقتصادی در حوزه انرژی می‌تواند برای ایران مهم باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: روسیه به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده نفت خام تکنولوژی پیشرفته ای برای استخراج نفت در اقلیم‌های سخت و دشوا دارد و متخصصین کشورمان هم تجربیات خوبی در این زمینه دارند مسلما همکاری در این حوزه برای تبادل تکنولوژی میان شرکت های روسی و ایرانی می‌تواند در توسعه میادین نفتی و گازی ایران تاثیرات مثبتی داشته باشد و دستاوردهای مثبتی برای کشور به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

کد خبر 7648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 0
    الله اکبر همراهی با روسیه متجاوز که الان برای کم کردن مشکلاتش وتهیه آذوقه سلاح به ایران نیاز دارد خرش که از پل گذشت دوباره به ایران خیانت می کند