کد خبر 7681
۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

محمدیاری:

رئیس جمهور سریع تر تکلیف وزارت کار را روشن کند

رئیس جمهور سریع تر تکلیف وزارت کار را روشن کند

نماینده مردم طوالش در مجلس با انتقاد از عدم پاسخگویی مسئولان وزارتخانه تعاون به نمایندگان گفت: رئیس جمهور ظرف هفته های آینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تعیین تکلیف کند تا شاهد کاهش مشکلات و مراجعات مردمی باشیم.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، حسن محمدیاری نماینده مردم طوالش در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصول ۱۳۵ و ۷۶ قانون اساسی گفت: چند ماه است که در بحث وزارت عریض و طویل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهد سرپرست هستیم که درب را به روی خود بسته و پاسخگو نیست.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه علی رغم اینکه مشکلات روزمره و مراجعات مردم عمدتاً در حوزه کار، رفاه و تامین اجتماعی است، هیچکدام از حوزه های وزارتخانه مذکور پاسخگو نیستند. از دولت آقای رئیسی انتظار داریم که سقف قانون برای معرفی وزیر را لحاظ قرار ندهند، گرچه قانونگذار اجازه داده است که تا ۳ ماه وزارتخانه توسط سرپرست اداره شود.

وی اظهار کرد: دولت انقلابی آقای رئیسی نهایتاً ظرف هفته های آینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تعیین تکلیف کند تا شاهد کاهش مشکلات و مراجعات مردمی باشیم. سرپرست فعلی این وزارتخانه اساساً هیچگونه تعاملی با مجلس ندارد و شأن نظارتی مجلس به حاشیه رفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه در مجموعه های تامین اجتماعی، شستا، دخانیات و بهزیستی با مشکلات مواجهیم، اما کسی پاسخگو نیست، عنوان کرد: درخواست داریم شأن نظارتی مجلس حفظ شود، انتظار داریم به زودی شخصی باتجربه که بتواند این وزارتخانه عریض و طویل را مدیریت نماید، به مجلس معرفی شود.

محمدیاری خطاب به هیات رئیسه گفت: گاهی اوقات متاسفانه مسئولان اجرایی غفلتاً و یا تعمداً شأن نظارتی مجلس را بر نمی تابند، به عنوان رأس مجلس و فردی تاثیرگذار، شأن مجلس را رعایت کنید تا شاهد بالندگی در حوزه مجلس و تعامل بین مجلس با دستگاه های اجرایی باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 7681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =