کد خبر 7748
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

پاک‌مهر:

طرح دارویاری به معنای حذف پرداخت یارانه نیست

طرح دارویاری به معنای حذف پرداخت یارانه نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: طرح دارویاری در راستای حمایت از مصرف‌کننده بوده و می‌تواند موفق باشد اگر به درستی اجرایی شده و نظارت دقیقی بر آن اعمال شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سیدمحمد پاک‌مهر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در جریان بررسی عملکرد وزارت بهداشت در خصوص نحوه اجرای طرح دارویاری گفت:‌ طرح دارویاری در راستای کنار زدن رانت و اختلاس در حوزه دارو می‌باشد و به حفظ منافع ملی کمک کرده و نتیجه آن هدفمندسازی و مردمی‌کردن یارانه‌ها است. طرح دارویاری به معنای حذف پرداخت یارانه نیست بلکه به معنای تداوم پرداخت یارانه در حوزه دارو می‌باشد. اما به جای آنکه یارانه در اول زنجیره پرداخت گردد به انتهای زنجیره یعنی مصرف‌کننده واقعی تخصیص می‌یابد.

وی اظهار کرد:‌ طرح دارویاری یک طرح موفق است اگر به درستی اجرایی شده و بر آن نظارت گردد. قطعا در راستای حمایت از بیماران گام برداشته خواهد شد. پولی که بیمار بابت دارو پرداخت می‌کند قبل و بعد از اجرای این طرح تغییری نخواهد کرد بلکه به تناسب گرانی داروها، سازمان‌های بیمه‌گر پول آن را پرداخت می‌کنند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: برای مدیریت ادامه این طرح باید به چند نکته توجه شود؛ یکی بحث تأمین نقدینگی داروخانه‌ها است. مسئله بعدی بدهی سازمان‌های بیمه‌گر است که باید به داروخانه‌ها پرداخت شود. همچنین بالغ بر هشت میلیون نفر فاقد بیمه هستند که باید به سرعت بیمه شوند. نسخه و پرونده الکترونیکی هم باید اجرایی گردد. بیماری که نسخه الکترونیکی نداشته باشد نمی‌تواند از این طرح استفاده کند. فاز دوم این طرح که در خصوص داروهای خارجی می‌باشد گام مهم‌تری است و باید به شکل دقیق‌تری اجرایی شود.

انتهای پیام

کد خبر 7748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =